کارگاه آموزشی «مهدویت و غرب» در دانشگاه لرستان برگزار شد

دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403

کارگاه آموزشی «مهدویت و غرب» در دانشگاه لرستان برگزار شد

به گزارش ایکنا از لرستان، کارگاه آموزشی «مهدویت و غرب» با رویکرد رسانه و فضای مجازی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ویژه دانشجویان در سالن جلسات شهید دانیالی ساختمان شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد. 

در این کارگاه آموزشی که با مشارکت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) استان لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود(عج) استان لرستان در رابطه با اهمیت آشناشدن با معارف مهدویت و نقش رسانه در این رابطه، گفت: باور به مهدویت از این جهت که جهان، رو به خیر حرکت می‌کند و بر عدالت‌گستری و مبارزه با ظلم و فساد تأکید می‌کند و از این جهت که احیای اسلام راستین، تأمین رفاه و آرامش، رضایت‌مندی و عشق به محبوب است به زندگی ارزش می‌دهد.

وی افزود: اگر کودک و نوجوانان با اصل توحید و ضرورت ارتباط عبد با معبود در محیط خانه و مدرسه و مسجد آشنا شود و به نقش نماز و مهدویت در رشد معنوی خود آگاهی یابد به نماز می‌ایستد و در پیشگاه خداوند سر فرود می‌آورد.

حجت‌الاسلام چراغی در این دوره علاوه بر بررسی مسائل غرب و مهدویت به موضوع انقلاب و مهدویت، آسیب‌شناسی مباحث مهدویت، تربیت مهدوی، انگیزه‌سازی نسبت به مباحث مهدویت، بررسی جریان‌های انحرافی، مهدویت و شهدا و امام در روایات پرداخت.

در ابتدای این کارگاه آموزشی با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود(عج) استان لرستان سالن جلسات شهید دانیالی واقع در ساختمان شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان افتتاح شد.

https://iqna.ir/00Hfyz

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.224.38.43 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 28 اردیبهشت,1403