ناگفته‌های نقش بانوان در دفاع مقدس؛ صحنه نبرد پابرجاست

شنبه, 08 مهر,1402

 ناگفته‌های نقش بانوان در دفاع مقدس؛ صحنه نبرد پابرجاست

هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا پنجم مهرماه،با دعوت از دو بانو یکی مبارز و امدادگر و پرستار در دوران دفاع مقدس و دیگری مادر صبور و مقاوم دو شهید و دو جانباز از نقش بانوان در این دوران هشت‌ساله بپرسیم. 

ایکنای چهارمحال‌وبختیاری همچنین در این نشست میزبان مریم حبیبی بابادی، معاون مشارکت زنان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری بود که به بیان توضیحاتی در خصوص نقش‌آفرینی زنان استان در دوران دفاع مقدس پرداخت.

میمنت کریمی، بانوی ۷۱ ساله که در زمان آغاز جنگ تحمیلی در آبادان زندگی می‌کرده از بدو حمله ناجوانمردانه رژیم بعث به خرمشهر و آبادان به‌عنوان امدادگر در بیمارستان شرکت نفت در بخش‌های اورژانس و اتاق عمل به ایفای نقش می‌پردازد و دوشادوش شهید «مریم فرهانیان» به ادای دین در راه جهاد و شهادت پرداخته و در اتفاقات مهمی همچون حصر آبادان و سقوط خرمشهر تا بازپس‌گیری و فتح این دو شهر، به‌همراه خانواده در جبهه جنگ یعنی شهر آبادان حضور داشته و در سال۶۳ در پی یک اتفاق، به شهرکرد می‌آید و ساکن می‌شود. 

 

🔹 منیژه بیگ اصفهانی، مادر شهیدان والامقام سیدمحمود و سیدحشمت‌الله حجازی و جانبازان سیدرسول و سیدمحمد در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی جبهه‌های حق علیه باطل در زمینه تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی و وسایل پانسمان و نیز جمع‌آوری نذورات فعالیت داشته است و امروز با وجود حدود ۸۰ سال سن و استفاده از عصا برای راه رفتن، میدان خدمت را رها نکرده و به‌صورت افتخاری و خیریه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در زمینه مشاوره و راهنمایی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر مشغول کار است. فعالیت در بخش‌هایی همچون خیران مدرسه‌ساز، هلال‌احمر، کمیته امداد و ... از دیگر علاقه‌مندی‌های این مادر شهید است. مادر شهیدان حجازی عناوین و افتخارات فراوانی کسب و جوایز متعددی را در طی این سال‌ها دریافت و تمامی هدایا و مدال‌های خود را در امور خیریه وقف کرده است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.222.96.135 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 28 اردیبهشت,1403