آغاز نخستین دوره دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه شهید بهشتی

دوشنبه, 14 اسفند,1402

آغاز نخستین دوره دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه شهید بهشتی

در ابتدای این جلسه امید قهرمانی، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی به ارائه گزارشی از طرح دانشجومعلم قرآن کریم پرداخت و گفت: خدا را شاکر هستیم که در آستانه ماه مبارک رمضان توانستیم این طرح را برای اولین بار در دانشگاه شهید بهشتی اجرا کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم از فرصت ماه رمضان بهره برده و این طرح را به خوبی پیش ببریم.

قهرمانی در ادامه در مورد اهداف این طرح بیان کرد: این طرح از سوی متخصصان امر و در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور (وابسته به جهاددانشگاهی) طراحی و سرفصل‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های متنوع سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، بیان کرد: سعی ما بر این است با همکاری نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه و کانون‌های دانشجویی بتوانیم فعالان قرآنی دانشگاه را دور هم جمع کنیم لذا از رئیس محترم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور درخواست داریم ما را در اجرای برنامه‌های شاخص و وزینی که در سازمان متبوع خود طراحی کرده‌اند، یاری کنند. قهرمانی با اشاره به اینکه در دوره دانشجومعلم قرآن کریم دانشگاه شهید بهشتی ۵۶ نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: امیدوارم از طریق اجرای برنامه‌های قرآنی میزان استقبال از برنامه‌ها و طرح‌های با محوریت قرآن را در دانشگاه افزایش دهیم.

موفقیت برنامه‌های فرهنگی در گرو ۲ اقدام اساسی 
 در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی صدیقی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی نیز به بیان سخنانی پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت قرآن کریم و جایگاه آن در زندگی، بیان کرد: یکی از اساتید تعریف می‌کرد اگر در حوزه فرهنگی بتوانیم دو کار انجام دهیم یعنی کار ما درست بوده، در غیر این صورت تمام دستگاه‌های فرهنگی با همه عرض و طولی که دارند، به هیچ دردی نمی‌خورند و فردای قیامت باید پاسخگو باشند. 
وی افزود: این دو کار هم این بود که بتوانیم قرآن را وارد زندگی مردم کنیم و بعد بتوانیم جوانان را نمازخوان کنیم. تا این دو اتفاق نیفتد به معنای واقعی کلمه هیچ کاری برای قرآن انجام نداده‌ایم. باید قرآن وارد زندگی شود، نه اینکه فقط روی طاقچه قرار بگیرد، یا در مراسم عروسی و سفره عقد بگذاریم. در خطبه عقد هم فقط اسم قرآن می‌آید، اگر حد قرآن در زندگی ما این است که باید گفت در حق قرآن ظلم کرده‌ایم.

آموزش قرآن؛ مفتاح حل مشکلات
ا در بخش دیگری از این مراسم جلیل بیت‌مشعلی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری قرآنی نیز در این جلسه به بیان نکاتی در مورد طرح دانشجومعلم قرآن کریم پرداخت و گفت: طرح دانشجومعلم قرآن کریم طرحی است که سبقه و قدمت آن به قدمت جهاد دانشگاهی برمی‌گردد. اساس کار فرهنگی در این نهاد بر محوریت کتاب الهی و معارف اهل بیت(ع) است.
وی در ادامه در مورد اهمیت قاری و معلم قرآن کریم به رویدادی از رویدادهای صدر اسلام و تبلیغ اسلام در یمن اشاره کرد و گفت: دید و افق وسیع و تمدنی که پیامبر اکرم(ص) در مورد آموزش قرآن کریم داشتند، نشان می‌دهد آموزش قرآن مفتاح حل مشکلات است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.227.190.93 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 21 اردیبهشت,1403