دوره آموزشی «استراتژی تبلیغات و فروش» برگزار شد

چهار شنبه, 12 اردیبهشت,1403

دوره آموزشی «استراتژی تبلیغات و فروش» برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، محمد طالاری، استادیار دانشگاه در کارگاه «استراتژی تبلیغات و فروش» از سلسله کارگاه‌های مدرسه خلاقیت و کارآفرینی مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم که با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم 4 اردیبهشت‌ برگزار شد، به بررسی مفاهیم و مقدمات بازاریابی، تبلیغات، پروموشن و اعلان پرداخت و چرخه آمیخته بازاریابی یا به اصطلاح مدل چهار P را تشریح کرد. وی با اشاره به اینکه محصول(Product)، قیمت(Price)، تبلیغات(Promotion) و مکان (Place) از اجزای پلن ماکتینگ میکس است، گفت: مدل هفت P را جدیدترین نگاه آمیخته بازاریابی است که بجای تمرکز صرف روی محصولات فیزیکی به خدمات هم توجه می شود. در این مدل غالباً سه P دیگر یعنی مردم(People)، شواهد فیزیکی (Physical Evidence) و فرایند (Process) نیز به آن اضافه و هفت P بازاریابی نامیده می‌شود.
عضو بنیاد ملی نخبگان افزود: با شناخت درست از آمیخته بازاریابی می توانید نگاهی یکپارچه و جامع به بازاریابی کسب و کار خود داشته باشید و بین بخش های مختلف هماهنگی بیشتری ایجاد کنید. طالاری گفت: تنها سازمان هایی که درک درستی از اهداف و خواسته‌های خود دارند و برنامه تبلیغاتی خود را دقیق و حساب شده طراحی می‌کنند می‌توانند از رقبای خود سبقت بگیرند. در غیر این صورت پیام تبلیغاتی آنها در هیاهوی جنگل تبلیغات گم خواهد شد.
وی ابراز کرد: استراتژی بازاریابی یا راهبرد بازاریابی یک برنامه بلند مدت برای دستیابی به اهداف کسب و کار از طریق درک نیاز مشتریان، ایجاد مزیت رقابتی متمایز و تمامی مسائل مربوط به شرکت و مشتری می باشد. به عبارت دیگر، فرایند هدفگذاری تبلیغات با تشریح دلایل اصلی تبلیغ دهنده از انجام تبلیغ، شروع شده و با تعریف تاثیرات مورد انتظار از تبلیغ خاتمه می‌یابد.
طالاری گفت: تعیین دقیق اهداف به شرکت کمک می‌کند تا بتواند از این اهداف به عنوان راهنمایی برای تعیین میزان درستی اقدامات انجام گرفته استفاده نماید. امروزه تنها پیام های تبلیغاتی که هدفمند طراحی و اجرا شده باشند می‌توانند بر مخاطبان خود تاثیر گذارند.
وی با اشاره به اینکه هدف از تبلیغ ایجاد نگرش جدید یا تقویت و تغییر نگرش در مشتری است، تصریح کرد: مزایای هدف گذاری تبلیغات کاهش زمان، کاهش هزینه، سنجش اثربخشی تبلیغ، کمک به ارزیابی راه حل‌های موجود و تعیین شاخص‌های مناسب برای انتخاب رسانه و پیام است.
این مدرس دانشگاه در پایان به انواع تبلیغات از نظر محتوا اشاره کرد و اشتباهات برندها و راهکار آنان برای طرح استراتژی بازاریابی مشتری محور را تشریح کرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.129.61.152 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 29 اردیبهشت,1403