اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَخَاصَّتى وَحَامَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى
خدایا اینانند خاندان من و خواص ونزدیكانم گوشتشان گوشت من و خونشان خون من است
جلسه هشتاد و دوم
دفتر سی ام: نزدیکان نبی، حامیان نیکی – قسمت دوم – چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - پانزدهم رمضان المبارک
السّلام على الائمّة الدّعاة، و القادة الهداة، و السّادة الولاة، و الذّادة الحماة، و اهل الذّكر، و اولى الامر، و بقيّة اللَّه، و خيرته، و حزبه، و عيبة علمه، و حجّته، و صراطه، و نوره، و رحمة اللَّه و بركاته
در این فراز از ادعیه خطاب به اهل بیت عصمت و طهارت آنها را حامیان دین معرفی می کنیم
و سلام الهى بر مانعان و حاميان باد يعنى جمعى كه دشمنان خود را از حوض كوثر منع خواهند نمود و شيعيان خود را از بردن بجهنم حمايت خواهند كرد چنانكه از طرق عامه نيز متواتر است كه صحاب را منع خواهند نمود از حوض مگر قليلى نادر، و در فردوس الاخبار و غيره وارد است بطرق متكثره كه اگر مردمان مجتمع مى شدند بر دوستى حضرت امير المؤمنين صلوات اللَّه عليه حق سبحانه و تعالى آتش جهنم را نمى آفريد و دوستى على حسنه ايست كه هيچ سيئه با آن ضرر ندارد، و دشمنى آن حضرت سيئه ايست كه هيچ حسنه با آن نفع ندارد و غير اينها از احاديث متواتره كه دالّند بر نجات شيعه و هلاك غير ايشان و سلام الهى بر اهل ذكر باد چنانكه در اخبار متواتره وارد است در تفسير آيه فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ* يعنى هر چه را ندانيد از اهل ذكر سؤال كنيد، و در قرآن مجيد وارد است ذِكْراً رَسُولًا اطلاق ذكر بر حضرت سيد المرسلين صلى اللَّه عليه و آله واقع است چون مذكّر خلايق است و هم چنين بر قرآن يا علم، و على اى حال مراد از اين اهل ذكر ائمه معصومينند صلوات اللَّه عليهم كه واجبست بر خلايق كه علوم خود را در ظهور ايشان از ايشان سؤال كنند، و در غيبت از روات احاديث ايشان كه حجتهاى الهى اند بر خلايق چنانكه ائمه هدى حجت هاى الهى اند بر ايشان اخذ نمايند چنانكه منقول است از ائمه هدى صلوات اللَّه عليهم اجمعين وَ أُولِي الْأَمْرِ و سلام الهى بر اولى الامرى باد كه حق سبحانه و تعالى فرموده است كه اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد رسول خدا را و اطاعت كنيد صاحبان امر امامت را
آنها نزدیکان پیامبر هستند و حامی میخوانیم
که هم مورد حمایت واقع شویم
و هم حامی حق و حقیقت گردیم
در بخشی دیگر اشاره می کنیم حامیان دین، طبع بلند دارند در حین غنا، فقیرند و اظهار فقر و ناداری دارند
الهی أنا الفقیر فی غنای فکیف لا أکون فقیراً فی فقری... الاهی من کان محاسنه مساوی فکیف لا تکون مساویه مساوی و من کانت حقائقه دعاوی فکیف لا تکون دعاویه دعاوی؛ خدایا! من در غنای خود فقیرم پس چگونه در فقرم فقیر نباشم. خدایا! آنکه خوبیهایش زشتی باشد چگونه زشتیهایش زشتی نباشد و آن که حقیقت او ادعا باشد چگونه ادعاهای او ادعا نباشد.
در بخشی دیگر با توجه به روایتی از امیر المومنین حامیان دین را افراد ربانی و به دور از دنیا پرستی معرفی می کنیم نه مبلغان فاسد و حامیان سرمایه داری
جهت اطلاع از شرح و تفسیر این سه روایت می توانید از فایل صوتی جلسه 82 دنبال کنید