پنجمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در ارومیه برگزار می شود

چهار شنبه, 16 تیر,1400

پنجمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در ارومیه برگزار می شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ، مرتضی نبی زاده، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: پنجمین دوره این همایش از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و دانشگاه علم و فرهنگ و با مشارکت مراکز دانشگاهی، علمی و نهاد ها و دستگاههای اجرایی و گروههای مرتبط پژوهشی این نهاد و نظارت اداره کل مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این دوره از همایش در راستای رسالت اجتماعی این نهاد و در راستای تولید آثار علمی در زمینه تخصصی مورد نیاز و مبتلا به جامعه در ۳ حوزه شعار سال اعلامی مقام معظم رهبری، کرونا و مدیریت سبز برگزار می شود.
وی افزود:محور ویژه این همایش با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد نامگذاری شعار سال و تاکید بر حمایت از تولید و رفع موانع تولید تحت عنوان حقوق شهروندی، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تعیین شده است که علاوه بر ایجاد زمینه های تولیدات علمی گامهایی در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری برداشته خواهد شد.
نبی زاده ادامه داد: کرونا، مسئله معیشت، اشتغال و کسب و کار در حقوق شهروندی، کرونا، مسئله قانون، حکمرانی و عدالت در حقوق شهروندی، کرونا، مسئله آموزش و فناوری در حقوق شهروندی، کرونا، مسئله امنیت و افکار عمومی در حقوق شهروندی، حقوق شهروندی و مدیریت سبز از دیگر محورهای این همایش در حوزه کرونا و مدیریت سبز است.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی افزود: با عنایت به دوره خوردن این رویداد ملی و تبدیل شدن به مرجعی برای پژوهشگران، دانشگاهیان در حوزه حقوق شهروندی با مشورت اعضای کمیته علمی این دوره از همایش تصمیم بر تخصصی شدن محورهای همایش با مبنا و محوریت شعار سال ، مسئله کرونا و مدیریت سبز شد.
وی اظهار کرد:کمیته اصلی و علمی وداوری همایش از اساتید مجرب و علمی دانشگاه های تهران، علم وفرهنگ، دانشگاههای سراسری ارومیه، دانشگاه الزهرا  و آزاد و پیام نور، علمی کاربردی استان و ... تشکیل شده است.
نبی زاده اظهار کرد:این همایش در ۲ بخش ویژه دانشجویان و اساتید و پژوهشگران پذیرای مقالات در محورهای همایش خواهد بود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: پژوهشگران، اساتید ودانشجویان تا ۳۰ مرداد ماه سالجاری  فرصت دارند تا اصل مقالات خود را در قالب محورهای همایش به دبیرخانه همایش در قالب فرمت اعلامی که در آدرس اینترنتی همایش به نشانی http://roytab.ir/law۹۹ موجود است و یا به ایمیل Jahad@urmia.ac.ir ارسال کنند و تاییدیه از دبیرخانه اخذ کنند.
وی با اشاره به کیفیت علمی دوره های اول تا چهارم این همایش خاطرنشان کرد:دوره های اول تا چهارم همایش با حضور پروفسور هاشمی و عرفانی، دکتر نجادعلی الماسی از اساتید برجسته حقوق کشور و پدر علم حقوق عمومی کشور و صاحبنظران بین المللی این عرصه که بعنوان ارکان اصلی این همایش بودند با موفقیت به اتمام رسید و تمامی مقالات در پایگاههای اصلی علمی کشور و وزارت علوم از جمله جهان اسلام (ISC) و  SID و سیویلیکا نمایه شده است.
نبی زاده افزود: پیش بینی شده است اختتامیه پنجمین دوره همایش در اواخر شهریور ماه سالجاری  با حضور شخصیت های برجسته علمی و اجرایی برگزار شود.
وی گفت: با عنایت به کد مجوز اخذ شده از پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) برای پنجمین دوره همایش  مقالات منتخب داوری شده این دوره نیز در این پایگاه نمایه خواهد شد که یکی از شروط اصلی وزارت علوم برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تعلق امتیاز مقالات علمی پژوهشی همایش‌های ملی مطابق آیین نامه وزارت قلمداد می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد:هدف از این همایش ایجاد بستر برای فرهنگ سازی و تولید محتوا وتبیین تخصصی موضوع در بستر علمی و فرهنگی در ۲ بخش دانشجویان و اعضای هیات علمی است.
وی گفت:برخلاف تصور اولیه دانشجویان و اساتید تمامی رشته های مختلف دانشگاهی جامعه مخاطب این همایش هستند چرا که حقوق شهروندی موضوعی است که در دانشگاههای بزرگ دنیا در قالب های مختلف از منظر تمامی رشته های علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، علوم کاربردی و علوم مدیریتی همانند رشته های علوم انسانی بصورت بین رشته ای به این موضوع نگاه علمی می شود.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می شود تا مقالات منتخب برتر واجد شرایط پس از داوری مجدد در صورت درخواست نویسندگان در مجلات معتبر چاپ شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 44.192.132.66 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403