خبر نشست تخصصی در راستای گام دوم انقلاب(در حوزه علم و پژوهش)

سه شنبه, 11 آبان,1400

خبر نشست تخصصی در راستای گام دوم انقلاب(در حوزه علم و پژوهش)

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سیاست گذاری‌های کلان در پژوهش باید بازنگری شود.

دکتر ابراهیم فلاحی در دومین نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش که با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، بیان کرد: در مساله پژوهش یک سری مشکلات وجود دارد که حتی در سطح مدیران قابل حل نیستند بلکه باید در سطوح بالاتر حل و فصل شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه معاونین و مدیران پژوهشی با موانع و مشکلاتی در این راستا مواجه‌هستند که این سبب شده به آن هدفی که ترسیم شده است نرسند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نگاه مدیران سطوح بالا باید به مساله پژوهش تغییر کند چرا که پژوهش اساس کار بوده و حتی زندگی براساس یک سوال و سپس یک راه‌حل بنا نهاده شده است.

فلاحی افزود: در مساله کووید ۱۹ در لرستان با مشکلات و موانعی مواجه بودیم که به دنبال راه‌حل رفتیم و در حال حاضر در بخش واکسیناسیون با یک هجمه در لرستان مواجه‌ایم که حتی مقاومت نسبت به واکسیناسیون در قشر فرهنگی جامعه نیز وجود دارد.

وی با انتقاد از ارزشیابی پژوهش در وزارتخانه گفت: ارزشیابی دانشگاه‌ها تنها به چندین مقاله و سایت ختم نمی‌شود و این سیاست گذاری‌های کلان باید بازنگری شود چرا هم‌اکنون این سیاست گذاری‌ها  به سمتی می‌رود که پژوهش را از ماهیت خود دور می‌کند و از دید بسیاری از افراد پژوهش به تولید یک مقاله و گرفتن یک گواهینامه ختم شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: باید این ارزشیابی‌ها و نگاه‌ها به سمت پژوهش تغییر کند و بروکراسی‌هایی که از درون همین سیاست گذاری‌ها احصا می‌شود بازنگری و تغییر کند.

فلاحی با بیان اینکه رعد منبعی برای ارزشیابی پژوهش دانشگاه نیست، گفت: باید در امر ارزشیابی‌ها تغییرات و بازنگری انجام شود.

وی بیان کرد: باید اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها با تشکیل جلسات در استانداری جهت دهی صورت گیرد و امکانات استان شناسایی و دانشجویان و محققین را برای استفاده از آنها باهم لینک کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: دانشگاه حائز رتبه یک پزوهشی در کووید ۱۹ شده است و حتی در بحث خلاقیت نیز مرکز تحقیقات هپاتیت را به کووید تبدیل کردیم و ضرورت دارد افراد در مورد ارزشیابی براساس پژوهش و اسناد مطالبه‌گری کنند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.216.220.21 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403