نشست دوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع علم و پژوهش

سه شنبه, 11 آبان,1400

نشست دوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع علم و پژوهش

یک فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید بین دانشگاه‌ها و شرکت‌ها تعامل و ارتباط پژوهشی ایجاد شود.

پریا جافرپور در دومین نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش که با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: روش تدریس در دانشگاه‌ها عوض نشده است و در این راستا مدرسان به روز نیستند.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها به سمت مهارت‌آموزی پیش نمی‌رود، ادامه داد: دانشجویان بیشتر به دنبال تولید مقالات و پروپوزال هستند.

این دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ساختار کمیته‌های تحقیقاتی  در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها ضرورری است و متاسفانه این ارتباط موثر بین کمیته‌ها دیده نمی‌شود چه برسد به ارتباط بین دانشگاه‌ها، گفت: ارتباطات سازمان یافته و هدفمندی وجود ندارد.

جافرپور با بیان اینکه مطالعات بین رشته‌ای در بین دانشگاه‌ها موثر است و متاسفانه ارتباط سازمانی بین دانشگاه‌های استان قطع شده است، افزود: یک سری از پژوهش‌های تحقیقاتی در لرستان انجام نمی‌شود و هزینه‌هایی به دانشجو تحمیل می‌شود چون امکانات و زیرساخت لازم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امکانات لرستان به لحاظ پذیرش بیماران سرطانی پایین است و آنان مجبورند به استان‌هایی نظیر تهران و اصفهان مراجعه کنند و محققی که می‌خواهد تحقیقی در این راستا انجام دهد با مشکلاتی مواجه می‌شود و مدت زمان اجرای طرحش طولانی می‌شود..

این دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان پژوهش را بازوی قوی اقتصاد در کشورها عنوان کرد و افزود: باید بین دانشگاه‌ها و شرکت‌ها تعامل و ارتباط پژوهشی ایجاد شود.

وی گفت: اطلاعات پژوهشی نقش کلیدی در توزیع فرهنگ سازمانی شرکت‌ها و تعیین جامعه هدف در مسیر پیشرفت و رشد تکنولوژی آنان دارد و می‌تواند به یک مقیاس تبدیل شود.

در ادامه این نشست کیمیا چنگایی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات برای تحقیقات در لرستان کم است خیلی از پژوهشگران به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در مواقعی به خاطر هزینه بالای انجام پژوهش خیلی از طرح‌ها اجرایی نمی‌شوند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.217.116.183 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403