سومین نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی(فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش آموزان و ارائه راهکار)

جمعه, 14 آبان,1400

سومین نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی(فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش آموزان و ارائه راهکار)

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان گفت: فضای مجازی مکمل تعلیم و تربیت است.

 

علی عبدی پور، در سومین نشست تخصصی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش‌آموزان که به همت مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه فضای پاکی است که دانش‌آموزان از طریق مربیان پرورشی و بهداشتی تحت نظر قرار دارند، عنوان کرد: متاسفانه در فضای مجازی نظارت مربیان بر دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی افزود: در برخی کشورها راهکارهای متعددی برای این چالش درنظر گرفته شده و اجازه باز شدن همه سایت‌ها به دانش‌آموزان داده نمی‌شود.

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در فضای مجازی محور معلم نمی‌تواند باشد، بیان کرد: یکی از محاسن فضای مجازی این است که محتوایی که ارائه می‌شود متنوع بوده و تنها مقید به اطلاعات معلم نیست و می‌توان از اطلاعات سایر معلمان استفاده کرد.

عبدی پور اظهار کرد: فضای مجازی متضاد با مدرسه نیست و البته سند تحول بنیادین بر استفاده زا فضای مجازی تاکید دارد و آن را مکمل تعلیم و تربیت می‌داند اما بیاد بستر مهیا و زیرساخت‌ها آماده باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها قابل اعتماد نیست و نتوانسته در لرستان روستاهای را پوشش دهد و خودباوری و عدالت آموزشی ایجاد کند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 13.58.216.18 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403