سومین نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی(فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش آموزان و ارائه راهکار)

جمعه, 14 آبان,1400

سومین نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی(فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش آموزان و ارائه راهکار)

عضو انجمن جامعه‌شناسی لرستان گفت: مدیریت فضای مجازی توسط کارشناسان انجام شود.

 

کرمی، در سومین نشست تخصصی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش‌آموزان که به همت مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، در خصوص خشونت خانوادگی و تاثیر آن بر رفتار دانش‌آموزان، اظهار کرد: فضای مجازی چندرسانه‌ای (دیداری، شنیداری و گفتاری) فضایی گسترده، متنوع و بسیار جذاب است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ادامه و جزیی از  فضای واقعی است و جدای از زندگی ما نیست، افزود: اگر بخواهیم فضای مجازی را حذف کنیم فکری خام است و باید به عنوان واقعیت اجتماعی آن را بپذیریم.

عضو انجمن جامعه‌شناسی لرستان گفت: فضای مجازی هم آسیب دارد و هم مزایا و درهم‌تنیدگی مکان و زمان در آن وجود دارد.

کرمی افزود: بسیاری معتقدند که عدالت آموزشی در این فضا وجود ندارد اما با یک گوشی می‌توان تمام محتواها را در اختیار داشت.

وی بر مدیریت فضای مجازی توسط کارشناسان تاکید کرد و افزود: اگر فضای واقعی و فیزیکی مدارس و مکانهایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان جذابیت بیشتری نسبت به فضای مجازی داشته باشد قطعا شاهد کاهش آسیب‌ها در فضای مجازی خواهیم بود.

عضو انجمن جامعه‌شناسی لرستان تصریح کرد: چنانچه نهاد آموزشی و خانواده کارکرد مناسبی داشته باشد و ساختار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نرمال باشد قطعا فضای مجازی مکمل محسوب می‌شود  و دستگاه‌های اجرایی از آن به عنوان یک ترفند استفاده خواهند کرد.

کرمی بیان کرد: اوقات فراغت دانش‌آموزان و فرزندان ما به فضای مجازی سپرده شده است.

وی گفت: متاسفانه دسترسی به انواع سایت‌ها ساده است و چنانچه دانش‌آموزان به سایت‌های مستهجن و خشونت بار دسترسی داشته باشند قطعا این امر روی سلامت ذهنی و رانی آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عضو انجمن جامعه‌شناسی لرستان یادآور شد: فضای مدارس باید جذاب تر از فضای مجازی باشد، فضای خانوادگی بدور از خشونت بوده و مدیریت توسط خانواده و نهاد آموزشی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با بحران هویت و شکاف نسلی مواجه هستیم و کودکان برای فرار از فضای واقعی و نارسایی ها و خشونت به فضای مجازی پناه بردند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 54.160.133.33 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403