چاپ کتاب ناکامی ایران در جنگ های قاجار و پهلوی

جمعه, 21 آبان,1400

چاپ کتاب ناکامی ایران در جنگ های قاجار و پهلوی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به چاپ کتاب بررسی علل ناکامی ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در مورخ 22 بهمن ماه 1397 فرمودند؛ انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر شده و به شدت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت و ثبات و امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد و معجزه ی پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی اش را پدید آورد.

وی اضافه کرد: اتخاذ راهبرد دفاعی مناسب در مقابل تهدیدات فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی کاری بسیار پراهمیت و ضروری است. در این میان مطالعه تاریخ و درس گرفتن از تجریبات گذشته بخصوص در دو مقطع قاجار و پهلوی می تواند راهگشا باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در همین راستا جهت آشنایی بیشتر به فرمایشات مقام معظم رهبری، کتاب "بررسی علل شکست ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی" تالیف دکتر علی زارعی در 298 صفحه به قیمت 400،000 ریال توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.118.144.69 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403