خبر مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر

دوشنبه, 24 آبان,1400

خبر مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، یکشنبه ۲۳ آبان، در مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر که به همت جهاددانشگاهی این دانشگاه برگزار شد با تبریک میلاد این امام همام به ملت عزیز ایران و رهبر معظم انقلاب گفت: اهل بیت(ع) تکیه‌گاه ما هستند که متأسفانه فقط در روزهای سخت به آنها متوسل می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر اینکه «با اخلاص، خلاص (آزادی) فراهم می‌شود.» گفت: به عبارتی اگر ما خود را به خدا بسپاریم و در رفتار، گفتار و قلم مان اخلاص داشته باشیم زمینه خلاص و آزادی فراهم می‌شود. وقتی با خدا باشیم شیطان نمی‌تواند بر ما حکومت کند و در ما رخنه نماید و لذا اگر اخلاص و بصیرت داشته باشیم حتماً پیروز میدان هستیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای ما اینگونه اخلاص داشتند، گفت: الان عده‌ای برای رسیدن به پست و مقام و مدیرکلی و استانداری قرآن را قسم می‌دهند در حالی که در دوران جنگ و شب‌های عملیات رزمندگان برای رفتن روی مین و باز کردن معبر به قرآن قسم می‌خوردند.

موسوی اظهار کرد: البته نفس پاک مقام معظم رهبری و ارواح شهدا از جمله شهید سردار قاسم سلیمانی، سید شهدای مقاومت و شهدای مجموعه بزرگ دانشگاه و جهاد دانشگاهی خواجه نصیر نمی‌گذارند بلایی بر سر کشور بیاید مگر اینکه دولت و مجلس توجه نکنند. خوشبختانه در کشور منابع غنی و قوی از نیروی انسانی مانند اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و مبتکرین و مخترعین و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

وی اقداماتی مانند قدرت‌نمایی نظامی سپاه در دریای عمان و مقابله با سرقت نفتی آمریکا را نمونه‌ای از همین ظرفیت غنی انسانی و برخاسته از بصیرت و نگاه ولایتمدارانه خواند و گفت: البته مردم الان مشکلات معیشتی سختی دارند و ما نمایندگان مجلس که در میان مردم هستیم این مشکلات را می‌بینیم. امروز در کشور مشکل بیکاری داریم و به جوانان باید کار بدهیم تا عزت خودشان را به دست بیاورند.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اینکه نمی‌توانیم همه قسمت‌های یک کار را انجام دهیم دلیلی برای دست روی دست گذاشتن نیست و باید هر مقدار ممکن از آن کار را انجام دهیم.

موسوی گریزی هم به مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی زد و گفت: بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار پول‌های کشور برنگشته است و این ارز ۴۲۰۰ تومانی را نورچشمی‌ها می‌برند و من در مجلس موافق حذف آن هستم. این عرصه نیازمند شفافیت است و باید مشخص شود که این ارز را چه کسانی گرفتند و آیا را برگرداندند یا نه.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط و پیوند صنعت و دانشگاه گفت: خودروسازهای کشور اگر با علوم و دانش دانشگاهی متصل نشوند نتیجه آن همین خودروهایی است که تولید می‌شود. دولت آقای رئیسی دولت ولایی و مردمی است اما رئیس‌جمهور یک نفر است و کابینه هم باید آستین‌های خود را بالا بزند که متأسفانه اینگونه نیست و فعلاً آبی از برخی وزرا گرم نشده است.

موسوی در پایان برای همکاری با دانشگاه و جهاددانشگاهی خواجه نصیر در مسیر انجام طرح‌ها و پروژه‌ها اعلام آمادگی کرد.

در این مراسم امرایی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر و اصغری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر در سخنانی به تشریح روند فعالیت‌های انجام گرفته پرداخته و خواستار حمایت بیشتر مسئولان در زمینه فعالیت‌های پژوهشی فناورانه و دانش‌بنیان شدند.

همچنین قاسم زادعسکر، کارآفرین و مؤسس شرکت و کارخانه کوبه معدن پارس و از خیران معروف در حوزه علم و دانش، توضیحاتی درباره فعالیت‌های این شرکت در زمینه معدن و تولید کنسانتره مس و نقش آن در ایجاد اشتغال و اتکای کامل به توان و نیروی داخلی ارائه داد و گفت: مجموعه کارهای خیرخواهانه بنده در زمینه آموزش و پرورش فرزندان محروم کشور است و خوشحالم که پول و ثروت من در مسیر آموزش و پرورش کشور صرف می‌شود. من سه چیز در دنیا دارم که اندوخته مادی و فرزندان صالح و آموخته‌های من است و علاقه دارم این آموخته‌های خود را انتقال دهم و از نخبگان کشور استفاده کنم.

در پایان این مراسم کلیپی از مراسم رونمایی کتاب «نگارنامه عاشقی» به نویسندگی پویا پایداری، عضو جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر، با مقدمه آیت‌الله محقق داماد پخش شد که این کتاب با نگاهی نو و تازه به بخشی از حقایق واقعه عاشورا پرداخته است. همچنین سرکار خانم حسینی نیز توضیحاتی درباره موزه برق نصیر به عنوان تنها موزه تخصصی برق ایران ارائه داد که در این موزه آثار و اشیای تاریخی مانند مورس، تلگراف، تجهیزات مهندسی پزشکی و رادیو نفتی با قدمتی بالای ۷۰ سال وجود دارد که این موزه در سل ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۹۴ نیز ثبت میراث فرهنگی شد.
پس پایان مراسم بازدید از موزه نصیر انجام گرفت و سپس مهمانان به بازدید از پروژه های سازمان جهاددانشگاهی پرداختند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.216.32.116 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403