برای ساخت تصاویر دوبعدی از محیط های سهبعدی، عملیات رندرینگ انجام می شود. این عملیات به معنی نگاشت اجسام سهبعدی به یک صفحه و نشاندادن آن ها در نمایشگر دوبعدی است که توسط یک دوربین مجازی قابلمشاهده می باشد. دو نوع روش رندرینگ وجود دارد: 1- روش برون خطی 2- روش بی درنگ در این پروژه، ما به بررسی و پیادهسازی یک موتور رندرینگ سهبعدی و بی درنگ با استفاده از OpenGL پرداختیم. از این API برای برقراری ارتباط بین CPU و GPU استفاده می شود. علت انتخاب این API، سادگی استفاده کردن و همچنین قابلیت اجرا بر روی انواع پلتفرمها بود. هدف از ساخت این برنامه، استفاده برای ساخت بازی های کامپیوتری نیست. بلکه هدف و تمرکز آن، ساخت بخش اصلی یک موتور بازیسازی یعنی رندر می باشد. نام دانشجو: عرفان مومنی یزدی استاد راهنما: خانم دکتر هدا رودکی لواسانی