ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

چهار شنبه, 01 دی,1400

ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

دکتر محسن اسدبیگی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جلسه بررسی توانمندی گردشگری سلامت در لرستان که با همت سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی استان در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری سلامت موضوعی است که می‌توان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: لرستان مثل همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند در بحث گردشگری سلامت ورود پیدا کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در بحث خدمات پزشکی به دلیل وجود پزشکان حاذق و متخصص دسترسی بهتر به امکانات وجود دارد.

اسدبیگی اظهار کرد: در یکی دو بیمارستان خصوصی و دولتی در استان طراحی سایت‌ها، اطلاع رسانی وحوزه‌های پژوهشی آموزشی انجام و برای گرفتن دانشجوی خارجی یکسری اقدامات خوبی صورت گرفته است و این ظرفیت خوبی برای گردشگری سلامت است.

وی بیان کرد: در لرستان می‌توان خدمات تخصصی را با وجود پزشکان متخصص و دستگاه‌های ویژه تخصصی برای بیماران قلب و عروق ارائه داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: اختصاص دستگاه سی-تی-آنژیو- ۲۵۶ لرستان شاخص خوبی برای جذب گردشگر سلامت در بخش‌ بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی اضافه کرد: در بحث بسته‌بندی، توزیع، عرضه و فراوری گیاهان دارویی لرستان می‌تواند به عنوان یک قطب مطرح باشد.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: در لرستان زمینه فعالیت خوبی برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد چرا که بیس زیاد است  و این موضوع پتانسیل خوبی در درآمدزایی و رونق اقتصادی خواهد داشت.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.145.119.199 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403