سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰- هفته سوم - موضوع پرنده

سه شنبه, 19 بهمن,1400

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰- هفته سوم - موضوع پرنده

سمبل صلح و آرامش

سه‌شنبه ها، هنرچهارم - هنرهای تجسمی


تحلیل اثر (عقاب تک بال) راجیو آنچال

 

این اثر، علاوه بر اینکه نتیجه همراهیِ شگفت انگیز طراحی و معماری است، همچنین، یک جور زمینه برای معرفی این مجسمه عظیم هم به حساب می‌آید. جاتایو، در حماسه‌های هندوستان، رامایانا، یک پیکر نمادین است که تحت عنوان پرنده با وقار ذات الهی شناخته می‌شود. افسانه‌ها می‌گویند که او سعی کرد همسرِ لُرد رامای معروف، سیتا را نجات بدهد (تجسمی از ویشنو و کریشنا). سیتا، توسط راوانا، پادشاه شیطان صفت ربوده شده بود و جاتایو، به دفاع از او برخاست.
پس از جدال با راوانا، پادشاه بال چپ جاتایو را قطع کرد و با سیتا فرار کرد. پارک ملی جاتایو هم تصمیم گرفت که به احترام این مجسمه که نماد حمایت از زنان است، احترام بگذارد و به وسیله ساخت این مجسمه غول پیکر، از مقام زنان تقدیر کند. همچنین، مجسمه به شکلی نمادین از عصر کهن سخن می‌گوید؛ زمانی که انسان حیوان و سایر جانداران، به هم اهمیت می‌دادند و در صلح و آرامش بر روی این کره زندگی می‌کردند
از ویژگی‌های مهم این مجموعه که به مرکز زمین جاتایو (Jatayu Earth’s Centre) نیز معروف شده، تپه‌های گردشگری تعبیه شده که در آن به فعالیت‌هایی مانند صخره نوردی، زیپ لاین، تیراندازی با کمان، تیراندازی با تفنگ، پینت بال، پیاده روی، سینمای ۱۲ بعدی می‌پردازند و همچنین درون مجسمه نیز فضاهایی را برای گردشگران طراحی نموده‌اند. اتاق‌های نمایشگاهی متفاوتی به همراه فضاهای بسیار درون مجسمه ساخته‌اند. با این وجود، یکی از مکان‌های جذاب درون مجسمه در واقع، تراسی است که درون سر عقاب ساخته‌اند و به شما نمای چشم پرنده را نشان می‌دهد که خود از جذابیت‌های این سازه عظیم است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.226.28.197 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 21 اردیبهشت,1403