تمدید مهلت ششمین جشنواره ملی «شهود قدسی»

یکشنبه, 09 مرداد,1401

تمدید مهلت ششمین جشنواره ملی «شهود قدسی»

وی افزود:  معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس با همكاری سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور و سایر دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاهی در سطوح استانی و ملی، تاكنون موفق به برگزاری پنج دوره از جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر- شهود قدسی شده است.

غلام‌پور با یادآوری اینکه این جشنواره در برگزاری دوره های قبلی خود با استقبال خوب دانشجویان كشور روبه‌رو شده است، گفت: در بهار سال جاری پوستر ششمین دوره جشنواره با حضور ریاست جهاددانشگاهی كشور و نیز استاندار استان فارس رونمایی شد و بلافاصله پس از مراسم رونمایی، دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را آغاز کرد و تاكنون در گرایش‌های سه گانه پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی آثاری از دانشجویان سراسر كشور دریافت شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا در تعدادی از دانشگا‌ه‌ها چندین وركشاپ دانشجویی در گرایش‌های سه گانه پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی برگزار شده است و البته پس از تمدید مهلت دریافت آثار نیز برگزاری كارگاه‌های تجسمی تداوم خواهد یافت. علاوه بر تداوم كارگاه‌ها و وركشاپ‌های دانشجویی در تولید آثار تجسمی قرآنی، جلسات نقد آثار تجسمی قرآنی نیز  برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: تمدید زمان پنجمین جشنواره قرآن و هنر را فرصت مناسبی برای دانشجویان علاقه‌مندی دانست كه هنوز آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نكرده‌اند.

به گفته وی، دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش‌ عالی سراسر كشور می‌توانند در سه رشته پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی، آثار خود را به نشانی الكترونیك cul.fr@acecr.ac.ir ارسال كنند.

غلام‌پور با اشاره به موضوعات پیشنهادی این جشنواره نیز گفت: شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عناوین سوره‌ها و اسامی سوگندهای قرآنی برای طراحی لوگوتایپ و نشانه‌های نوشتاری، آیات امر به احسان و كمك به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منكر، آیات مربوط به نماز، قصه‌های قرآنی برای تصویرسازی و آیات مربوط به جهاد، موضوعات هشتگانه این دوره از جشنواره هستند.

وی یادآور شد: موضوعات جشنواره، در قالب بروشورهایی به تفكیك در سایت جهاددانشگاهی استان فارس و نیز سامانه رویتاب، بارگذاری شده تا روند انتخاب موضوع برای علاقه مندان تسهیل شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در پایان گفت: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند جهت دسترسی به بیش از ۶۰۰ رفرنس موضوعات پیشنهادی قرآنی به نشانی‌های ۶۸۹۵ www.fars.acecr.ac.ir/fa/page/  و ww.roytab.ir/shohoodeghodsi۶ مراجعه کرده و در راستای تولیدآثار هنری و قرآنی خود مورد استفاده قرار دهند.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 54.226.94.217 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403