کتاب فرش لرستان؛ گامی برای تقویت روحیه کارآفرینی در استان

شنبه, 28 آبان,1401

کتاب فرش لرستان؛ گامی برای تقویت روحیه کارآفرینی در استان

فرزاد محمدی در حاشیه آیین رونمایی از کتاب فرش لرستان که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان انتشارات ر جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۶ خوشه را در لرستان شناسایی کرده که از این تعداد‌ برنامه توسعه‌ای ۴ خوشه آن در حال اجرا است.

وی افزود: خوشه فرش یکی از موضوعاتی است که برنامه‌ توسعه‌ای آن در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه به کارآفرینان کم توجهی می‌شود، عنوان کرد: کمتر کارآفرین به عنوان سلبریتی و چهره شاخص معرفی می‌شود.

 محمدی با اشاره به چاپ کتاب فرش لرستان توضیح داد: یکی از اهداف ما از چاپ این کتاب معرفی کارآفرینان برتر در حوزه فرش و تقویت روحیه کارآفرینی است.

وی خاطر نشان کرد: مستند سازی و مدیریت دانش فرش به‌ عنوان فرهنگی برای نسل‌های آینده از دیگر اهداف چاپ این کتاب است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی با وجود تنگناهای مالی برای انتشار کتاب فرش لرستان ، عنوان کرد: اعمال برنامه عملیاتی دقیق در راستای هم افزایی و تجمیع فعالیت‌های مشترک دو دستگاه شرکت شهرک‌ها و‌ جهاد دانشگاهی استان در حوزه آموزش، پژوهش، دانش بنیان و استارت‌اپ‌ها و انتقال فناوری و فن بازارها ضرورت دارد.

۱۰۶۸ واحد صنعتی در استان فعال است  

 معاون اداره کل صمت لرستان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۲۹۵ واحد صنعتی در لرستان ، بیان کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۸ واحد صنعتی در استان فعال است.

فرهاد امیری افزود: اشتغال اسمی این واحدها ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر و ظرفیت عملی آنها ۱۸ هزار و ۱۰۵ نفر است.

وی به ظرفیت‌های غیر نفتی کشور در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: فرش، معادن، صنایع معدنی، سنگ‌های تزیینی جزو ظرفیت‌های غیر نفتی است که می‌شود روی صادرات آنها سرمایه‌گذاری کرد.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.224.149.242 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 05 اردیبهشت,1403