برگزاری مراسم اختتامیه سومین و آغاز چهارمین جشنواره شعر باران در شیراز

یکشنبه, 06 آذر,1401

برگزاری مراسم اختتامیه سومین و آغاز چهارمین جشنواره شعر باران در شیراز

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس اعلام کرد که مراسم پایانی سومین و رونمایی از پوستر و آغاز رسمی چهارمین دوره از جشنواره دانشجویی شعر باران، با حضور مسئولان ملی و استانی در شیراز برگزار می‌شود.

محمدرضا غلام‌پور دوشنبه ۳۰ آبان در جمع خبرنگاران گفت: مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره شعر باران، با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و شماری از مسئولان فرهنگی و اجرایی ملی و استانی، در شیراز برگزار می‌شود.

غلامپور با بیان اینکه زمان مراسم، چهارشنبه دوم آذرماه تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در این مراسم، برترین‌های سومین دوره جشنواره شعر باران، معرفی و از آنان قدردانی خواهد شد.

او با اشاره به رونمایی از پوستر چهارمین دوره از این جشنواره به عنوان بخش جنبی اختتامیه جشنواره سوم، گفت: جشنواره "شعر باران" از برنامه‌های شاخص معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس محسوب می‌شود.

غلامپور ضمن بیان اینکه جشنواره شعر باران یک رویداد ادبی دانشجویی و گستره برگزاری آن ملی است، گفت: دوره سوم، موضوع اصلی جشنواره مدح و منقبت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، بود و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد.

دبیر علمی جشنواره سراسری شعر باران نیز گفت: چهارمین دوره از این جشنوراه، علاوه بر سرایش، بخش ترجمه را نیز در خود دارد.

سید محمد برفر با یادآوری اینکه اولین دوره جشنواره دانشجویی شعر باران از سال ۱۳۹۴ و با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و دانشگاهی، برگزار شد، گفت: امسال با توکل به خداوند و امید به همکاری شاعران علاقمند و اهالی ادب، چهارمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی دانشجویان جهاددانشگاهی فارس گفت: در دوره چهارم، قالب اشعار؛ کلاسیک و نو تعیین شده و موضوعات هم قرآن و عترت، مضامین آزاد به همراه حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان بخش ویژه، خواهد بود.

برفر با اشاره به اینکه همزمان با اختتامیه سومین دوره، فراخوان چهارمین دوره جشنواره شعر باران نیز انجام می‌شود، گفت: تغییر عمده جشنواره چهارم، اضافه شدن بخش ترجمه بوده و علاقه‌مندان این امکان را دارند که ترجمه اشعار از ایرانی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه، یا برعکس را به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیرعملی جشنواره شعر باران مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره این رویداد ادبی دانشجویی را اول بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام و ابراز امیدواری کرد که امسال هم همانند دوره‌های قبل، شاهد همراهی و استقبال خوب دانشجویان ادیب سراسر کشور باشیم.

 

isna.ir/xdMNVj

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.226.166.214 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 31 فروردین,1403