اختتامیه سومین و آغاز چهارمین جشنواره شعر باران

یکشنبه, 06 آذر,1401

اختتامیه سومین و آغاز چهارمین جشنواره شعر باران

طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری دانشجویی "شعر باران" به میزبانی جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس چهارشنبه دوم آذرماه در این مراسم با بیان اینکه جشنواره شعر باران با هدف حفظ زبان و هویت ملی و شعر برگزار شده است، گفت: سال گذشته فرآیند اجرایی سومین دوره این جشنواره در دستور کار قرار گرفت و طی ۲ ماه ۵۵۶ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد.

محمدرضا غلامپور با اشاره به فراز و نشیب‌های سومین دوره این جشنواره که در ابتدا با محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا همراه بود، به انجام روند داوری آثار که با دقت و وسواس ویژه‌ای توسط اساتید دانشگاه انجام شد، استقبال از سومین دوره را پرشور توصیف و اضافه کرد: داوری در چند مرحله انجام و در نهایت ۱۰ منتخب نهایی مشخص شد.

غلامپور با بیان اینکه درسومین دوره فارس و ایلام بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را از آن خود کردند و اغلب آثار هم در بخش شعر کلاسیک بود، یادآور شد که چهارمین دوره جشنواره سراسری شعر باران، با محوریت قرآن و عترت برگزار خواهد شد و برای بخش ویژه موضوع حضرت شاهچراغ(ع)، انتخاب شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با قدردانی از دکتر سید محمد برفر، دکتر غلامرضا کافی و دکتر فاطمه تسلیم جهرمی به عنوان داوران سومین دوره جشنواره شعر باران و با بیان اینکه در این دوره، داوران هیچ اثری را در بخش شعر نو حائز مقام برتر معرفی نکردند، به معرفی نفرات برگزیده پرداخت.

غلامپور اعلام کرد: ملیحه خدامی از شهرستان زرقان در بخش شعر نو دانشجویی و افسانه نوری از استان یزد در بخش شعر نو این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند و روح‌الله قناعتیان از شهرستان جهرم و فاطمه سلیمان پور از دانشگاه کاشان در بخش شعر کلاسیک شایسته تقدیر شده‌اند.

او ادامه داد: فاطمه علیمیان از استان اصفهان و زلیخا بنی ایمان از پردیس صدرای شیراز حائز مقام سوم مشترک در بخش شعر نو شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس افزود: همچنین ناصر دوستی از زنجان مقام سوم در بخش شعر کلاسیک، مصطفی توفیقی از دانشگاه فرودسی مشهد و سعید مبشر از دانشگاه تهران در بخش شعر کلاسیک، مقام دوم مشترک را از آن خود کردند.

به گفته غلامپور، جعفر عباسی از دانشگاه بیرجند در بخش شعر کلاسیک دانشجویی مقام اول سومین جشنواره سراسری شعر باران را کسب کرد.

 

isna.ir/xdMPzD

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 13.58.151.231 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403