متن سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای ملکی مسئول شتاب دهنده ملی کودکیاران ایران قرار گاه مردمی تحول اجتماعی کشور

یکشنبه, 14 اسفند,1401

متن سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای ملکی مسئول شتاب دهنده ملی کودکیاران ایران قرار گاه مردمی تحول اجتماعی کشور

حجت الاسلام والمسلمین آقای ملکی مسئول شتاب دهنده ملی کودکیاران ایران قرار گاه مردمی تحول اجتماعی کشور 

دقیقه مندی نسبت به موضوع مهم همایت از اطفال و نوجوانان در معرض آسیب امروز مارا دور هم جمع کرده است همون طور که در شرایط جنگ، ارتش عراق به کمک و همایت ظرفیت قدرت های بزرگ زمان به خاک ایران که تازه از شرایط انقلاب عبور کرده بود و ارتش در شرایط ضعف نظامی بود و هنوز امکان تجمیع سرمایه ها و ظرفیت  های داخلی به صورت مطلوب فراهم نشده بود حلمه کرد . با توجه به شرایط بحرانی ، ظرفیت های مردمی با تمام داشته های خود پای کار آمده اند و کمک کردنند نتیجه حاصل آن شد که پیروزی نصیب دشمن نشد .

در مورد آسیب های اجتماعی هم در حال حاظر ما در شرایط بحرانی هستیم . اگر که عوامل مختلف مسبب آسیب های اجتماعی در تمام کشورها وجود دارد اما درصد رشد آسیب ها در کشور ما عادی نیست . ما در شرایط جنگ اقتصادی ، فرهنگی و ... قرار داریم و رشد آسیب های اجتماعی در حال فراگیر شدن است در نتیجه تلاش های سازمان های متولی اصلی به تنهایی نمی‌تواند مسائل را حل کند و میبایست ظرفیت های مردمی به کمک دستگاه های اجرایی بیایند .

اگر چه موضوع کودکان کار امری تخصصی است و مداخله افراد غیر متخصص ممکن است به دلیل عدم دانش ، آگاهی و تجربه موجب پیچیده تر شدن مشکل و حتی افزایش آن شود.، ظرفیت های مردمی می‌توانند با همراهی و در کنار افراد متخصص و باتجربه بسیار کمک کننده و تسهیل گر باشند.

همان طور که مردم انقلاب را شروع کردنند و در ابتدای مسیر تمام قد کمک کردنند در گام دوم انقلاب نیز نیاز مندیم تا مردم به کمک بیایند تا موانع را کنار بزنیم و با راهبرد های حل مسئله .، آسیب ها و مشکلات را برطرف کنیم . 

موسسه های مردم نهاد می توانند همچون نخ تسبیح موجب اتصال ظرفیت های سازمان ها ، دستگاه های اجرایی، صاحب نظران و متخصصین با ظرفیت های مردمی شوند و تعامل هم افزایی مطلوبی ایجاد کنند .

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.188.175.182 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403