رویداد دانش ایده تجارت (دات)

یکشنبه, 14 اسفند,1401

 رویداد دانش ایده تجارت (دات)

  جهاد دانشگاهی شهید بهشتی با سابقه طولانی در تولید محصولات کاربردی و انجام پروژه های صنعتی دارد اگر باور دارید پایان نامه های کاربردی را انجام داده ­اید که ارزش تجاری سازی دارد در این رویداد شرکت کنید و فرصت را از دست ندهید. طرح ها در نمایشگاهی که به همین منظور برگزار می شود ارائه میشوند. همزمان با این نمایشگاه چالش ارائه  3 دقیقه ای برگزار می شود. ارائه سه دقیقه ای یا آسانسوری(Elevator pitch) توانمندی منحصر به فردی است که در دنیا برای ارائه طرح ها و کسب و کارها در زمان کوتاه با تمرکز بر مزایا و ارزش پیشنهادی محصول به کار گرفته شده است. اینکه افراد با تسلط به محصول و ارزیابی دقیق بتوانند خروجی پایان نامه و رساله خود را که مدت ها بر چارچوب فنی آن تمرکز کرده ­اند با نگاه به اهمیت کاربردی و حل مسئله آن توصیف کنند ورود به حوزه کارآفرینی و کسب و کار است.

 

 چالش ارائه سه دقیقه ای می­تواند اولین گام در مسیر کارآفرینی باش طرح های ارائه شده مطابق چارچوب های فنی و اقتصادی ارزیابی می گردد و محصولاتی که قابلیت تجاری سازی دارند و از نظر امکانسنجی فنی و اقتصادی برتر باشند در روند تجاری سازی قرار خواهند گرفت. داوران در این بخش طرح ها را بر اساس نوع ارائه (زبان بدن ، پیوستگی مطالب، بیان صحیح مطلب) ، محتوای طرح ، قابلیت تجاری سازی و ... داوری خواهند کرد.

این رویداد با هدف بررسی طرح ها و ایده های پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپورو در راستای توانمند سازی و حمایت دانشجویان  برگزار می­شود. بسیاری از پایان نامه ها و رساله های کاربردی که قابلیت تجاری سازی دارند در کتابخانه های دانشگاه ها سال ها خاک می­خورند و هرگز وارد بازار کسب و کار نمی شوند.  این رویداد همان فرصتی است که می تواند ارزش زمان و دانش شما را در تولید محصول یا خدمتی که  مشکلی را در کشور حل می کند و جریان درآمدی ایجاد کند را رقم بزند.

محوریت:

-         مقدمه ای بر سی و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک

-         نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه عباسپور

-         تبیین ضرورت تجاری سازی محصولات

تشکل ها و سازمان های همکار

مرکز تجهیزات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی واحد شهید بهشتی

دانشکده مکانیک دانشگاه عباسپور

معاونت پژوهشی جهاد  دانشگاهی شهید بهشتی

 

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی شهید بهشتی 

در برگزاری این رویداد همکاری داشته اند.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 54.210.83.20 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403