یا مُقلِّبَ القُلوب و الابصار!

چهار شنبه, 24 اسفند,1401

یا مُقلِّبَ القُلوب و الابصار!

یا مُقلِّبَ القُلوب و الابصار

یا مُقلِّبَ القُلوب و الابصار!

امام علی(علیه السلام) می فرمایند: کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللَّهُ فیهِ فَهُوَ عِیدٌ؛ هر روزی که در آن خداوند نافرمانی نشود، عید است. "نهج‏البلاغه ، حکمت ۴۲۸ "

خالق هستى دراولين روز بهار كه سر آغازشكوفايى طبيعت است چشم دل همه ما را باز کرده و نگاه ما را به حقیقت این جشن بزگ سوق می دهد که نوروز؛ حَوِل حالِنا است. واجب است بفهمیم که بهار تقاضای سبز شدن است.

نوروز پیش رو با هدیه ای دیگر همراه است که جشن گشایش درهای آسمان به روی جویندگان حقیقت است. آنهایی که درهای خواست های زمینی را به روی خود می بندند تا درهای روزی آسمانی به رویشان گشوده شود.

هستى هرسال روز نو خود را جشن می گيرد... امید که امسال درس ها و کلمات الهی در ماه مهمانی خدا شرايطى را براى ما فراهم کند تا ما نیز در حقیقت نو روزى داشته باشيم و پی به قدرخود ببریم. امید که باد نوروزی حقیقی که از کوی یار می آید را، با تمام وجود حس کرده و در تکاپوی دانایی همچون شکوفه های بهاری از نو زنده شویم و دلمان را با نور خداوندی روشن کنیم. امید که همگی از این جشن بزرگ به این درک برسیم که هردم می تواند عیدی برای ما باشد تا آماده تر از همیشه بتوانیم دست در دست یکدیگر در جهت آگاهی و تعالی انسانی گامی مبارک برداریم و آینده ای روشن را بسازیم. و این همه سپاسی به درگاه خداوند متعالی است که رحمت و حکمت را توامان به بنده خود ارزانی می دارد.

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.89.163.120 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403