معرفی نفرات برگزیده سومین دوره مسابقه رمضان در پرتو انوار الهی

یکشنبه, 31 اردیبهشت,1402

معرفی نفرات برگزیده سومین دوره مسابقه رمضان در پرتو انوار الهی

نفرات برگزیده سومین دوره مسابقه رمضان در پرتو انوار الهی روانخوانی  آیه 177 سوره بقره معرفی شدند.

پهنه زمین و گستره زمان، حوزه نور افشانی خورشید هماره تابان کتاب هدایت الهی قرآن کریم است.  آنچنان که  در آیه 52 سوره قلم و 31 سوره مدثر  آمده جز تذکر براى جهانیان و بشر نیست. همه را اندرز و هشدار مى‏دهد تا از خواب غفلت بیدار شوند. « وَ ما هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ » و « وَ ما هِيَ إِلَّا ذِكْرى‌ لِلْبَشَرِ ». تمسک به این رکن بزرگ در کنار تمسک به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص ) شرط اصلی پایداری بر هدایت و دور ماندن از ضلالت و گمراهی و ضامن اصلی حرکت جامعه اسلامی در مسیر سعادت است.

خوانش کتاب آسمانی قرآن هر بار با مشهورترین و جامع اوصاف کمال خداوندی (الله) و یادآوری گستردگی رحمت عام و خاصش (الرحمن و الرحیم) آغاز  می شود. و آنگونه که رسول گرامی اسلام فرموده اند بـرترى اش بر سـاير کلام ها هـمانند برترى خدا بر مخـلوقات اوسـت و  ریسمانی است که از آسمان تا زمین امتداد دارد « فَضْلُ القُرآنِ عَلى سائِرِ الْكَلامِ كَفَضْلِ اللّه ِ عَلى خَلْقِهِ » و « کِتَابُ اللَّهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّمَاءِ الی الاَرْضِ »

سومین دوره مسابقه رمضان در پرتو انوار الهی که از سوی امور قرآنی معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با همکاری اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان به مناسبت ماه مبارک رمضان سال 1402 با موضوع «روانخوانی آیه 177 سوره مبارک بقره » با حضور قابل توجه علاقمندان قرآنی استان در گروه های دانشجویان، جهادگران و قرآن آموزان مواجه و پس از داوری اصوات دریافت شده در دو گروه خواهران و برادران بر اساس امتیازهای کسب شده پنج نفر برتر مشخص شدند. محمدرضا امجدی (دانشجو از رشت)، حامد اخوین انصاری (همکار جهادگر از رودسر)، زینب قنبرپور (قرآن آموز از شفت)، سحر قنبرپور (قرآن آموز از شفت) و حدیث مرتضی پور (قرآن آموز از فومن) به عنوان نفرات برگزیده این دوره می باشند که همزمان با آغاز دهه کرامت لوح تقدیر و  هدایای متبرک این عزیزان ارسال شد.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.222.119.148 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403