دیدار اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با خانواده معظم شهید قرآنی «مهدی مشفقی لاتی»

دوشنبه, 26 تیر,1402

دیدار اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با خانواده معظم شهید قرآنی «مهدی مشفقی لاتی»

اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان به جهت ارج نهادن به  خانواده معظم شهدای قرآنی، در تاریخ ۲۵ تیرماه همزمان با هفته قرآن و عترت گیلان، با خانواده معظم شهید قرآنی «مهدی مشفقی لاتی» در شهرستان خمام دیدار کردند.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در این دیدار بیان کرد که اهتمام به فعالیت قرآنی  موجب برکت زندگی می شود. شهدای ما زیر سایه قرآن صادقانه تلاش کردند تا پاسدار مرزهای ایران اسلامی باشند. پدران و مادران شهدا الگوهای بارز و مظهر انسانیت و از خودگذشتگی هستند و فرزندانی را پرورش دادند که در دوره های حساس زندگی خود، لحظه ها را غنیمت شمردند و هیچگاه در حفاظت و حراست از کشور اسلامی لحظه ای فروگذار نکردند.

 حداقل کاری که ما می توانیم برای این همه صبوری تان بکنیم این است که با یادآوری و گوش دادن به خاطرات شهید از رفتار و منش آن بزرگواران درس بگیریم و سرلوحه خود در مسیر کاری در جامعه قرار دهیم.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در ادامه در نشستی جداگانه با ابراهیم الکن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمام با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، اظهار کرد: توانمندی های خوبی در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) وجود دارد که می‌تواند برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوع با رویکردی خلاقانه برای خانواده‌های معظم شهدا طرح ریزی و اجرا کند. پرداختن به موضوعات قرآن محور برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان در بخش‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم جهت تربیت دانشجو معلم و دانشجو متدبر با عناوین روانخوانی قرآن کریم و خبرنگار قرآنی در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از جمله برنامه‌های در حال برگزاری است که از مزایای شرکت در این دوره‌ها ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای فراگیران بوده که جذب ادارات و بازار کار خواهند شد.

ابراهیم الکن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تالش هم در این نشست اظهار کرد: اهمیت برنامه های فرهنگی و قرآنی در حال حاضر اهمیتی بیش از پیش دارد و برای جهت دهی به برنامه ها باید هم افزایی بیشتری با هم داشته باشیم.

گفتنی است؛ شهید «مهدی مشفقی لاتی»

 در تاریخ اول آذر سال ۱۳۴۷ در روستای لات کته سر خمام به دنیا آمد. جوانی با اعتقادات قلبی بالا به آموزه های اسلامی بود که در بسیج فعالیت می کرد، به جوانان محل قرآن آموزش می داد و نماز اول وقت در اولویت کارهایش بود. در تاریخ دوازدهم مهر ماه ۱۳۶۶ از یگان خدمت بسیج سپاه پاسداران در منطقه ماووت عراق در حالی که نماز صبح اقامه می کرد با اصابت ترکش به کمر و پا به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

 پس از این دیدار، اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در مزار شهید واقع در گلزار شهدای روستای لات و کته سر حاضر شدند و سپس در گلزار شهدای شهر خمام و گلزار شهدای مسجد باباحسن خواچکین به مقام شامخ این شهیدان و تنها شهید مدافع حرم شهرستان خمام، حبیب روحی چوکامی ادای احترام کردند.

شهید حبیب روحی در تاریخ نوزدهم دی ماه ۱۳۶۱ در روستای بلسکله چوکام به دنیا آمد و پس از اعزام به سوریه از سوی یگان خدمتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب در تاریخ هجدهم آذر ۱۳۹۴ در دفاع از حریم حضرت زینب سلام الله شهید شد. از این شهید والا مقام سه فرزند دختر به یادگار مانده است

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.16.25.220 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 29 اردیبهشت,1403