دیدار اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با خانواده شهید ظهیری

دوشنبه, 26 تیر,1402

دیدار اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با خانواده  شهید ظهیری

اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با خانواده «شهید ظهیری » دیدار کردند.

در راستای اعتلای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا؛ اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در روز چهارشنبه بیست و یکم تیر ماه همزمان با روز عفاف و حجاب با خانواده معظم شهید امر به معروف و نهی از منکر «پژمان ظهیری » دیدار کردند.

شهید پژمان ظهیری در تاریخ یکم فروردین سال ۱۳۵۸ در روستای ریک تالش به دنیا آمد. از دوران کودکی در رفتار و اخلاق نیک، نمونه بود و در جوانی با عضویت در بسیج برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی گام برداشت و حفظ امنیت و آرامش کشور دغدغه اصلی اش بود تا این که در شامگاه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۷۹ پس از درگیری با اشرار و مخلان امنیت در راه امر به معروف و نهی از منکر با ضربات چاقو به شهادت رسید.

محمد شادپور معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در این دیدار بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا موجب برکت زندگی است و رفتار و منش شهدای گرانقدر باید الگوی جوانان ما قرار گیرد تا در آینده قهرمانانی پرورش یابند که پاسداری از میهن و حفظ امنیت و آرامش سرزمین اسلامی را از اولویت‌های خود بدانند

وی ضمن تقدیر از مادر بزرگوار این شهید والا مقام از مادران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت یاد کرد که نمونه‌های موفقی از الگوهای فرزندپروری و قهرمان پروری هستند.

پس از این دیدار اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور در مزار شهید واقع در آرامستان روستای ریک به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کردند.

همزمان با این دیدار مسئولین جهاد دانشگاهی با مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تالش یک نشست هم افزایی و همکاری برگزار کردند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در این نشست ضمن تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی تاکید کرد:

با توجه به پتانسیل‌های موجود در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان همچون فعالیت‌های سازمان قرآنی و خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا، می‌تواند برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوعی با رویکردی خلاقانه برای خانواده‌های معظم شهدا طرح‌ریزی و اجرا گردد.

در این بخش پرداختن به موضوعات قرآن محور برای دانش آموزان، دانشجویان و همچنین کارکنان در بخش های آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج مد نظر قرار می گیرد، دوره‌های آموزشی قرآن کریم جهت تربیت دانشجو معلم و دانشجو متدبر با عناوین روانخوانی قرآن کریم و خبرنگار قرآنی در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در حال برگزاری است.

از دیگر مزایای شرکت در این دوره ها ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای فراگیران است که جذب ادارات و بازار کار خواهند شد.

مسلم همتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تالش ابراز کرد: فعالیت های فرهنگی و قرآنی همواره در پرورش نسل جوان نقش بسیار مهمی دارد و می تواند ضامن جامعه ای پاک و به دور از هر گونه ناراستی ها باشد لیکن تداوم این فعالیت ها باید مد نظر متولیان امر قرار بگیرد.

در نهایت اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور در حرم مطهر شهدای گمنام و تنها شهید مدافع سلامت تالش افشین پاشاپرست ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های والای این شهدا تجدید میثاق نمودند.

شهید افشین پاشاپرست متولد یکم فروردین ۱۳۵۸ بود که با رشادت های فراوان و شبانه روزی در دوران شیوع کووید-۱۹ لحظه ای دریغ نکرد و با تمام وجود در خدمت هم میهمان خود به ارایه خدمات بهداشتی و آزمایشگاهی پرداخت.

وی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌ها در استان گیلان و شهرستان تالش بود که به مدت ۱۴ سال در شبکه بهداشت مشغول کار بود. اخلاق نیک، تعهد، ادب و متانتش در بین همکاران مثال زدنی بود. 

این شهید در تاریخ بیست و سوم تیرماه ۱۳۹۹ در راه تامین سلامت جامعه و مبارزه چند روزه با ویروس منحوس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.144.131.142 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 29 اردیبهشت,1403