ارسال هزار اثر به سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان

سه شنبه, 21 شهریور,1402

ارسال هزار اثر به سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان

🔹سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به ارسال هزار اثر به دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» جهاد دانشگاهی لرستان گفت: این رویداد معنوی سهم بسزایی در معرفی آداب و رسوم عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورایی دارد.

🔹دکتر فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان، امروز ۲۰ شهریور ماه در آیین اختتامیه دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» که در حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: قیام سید و سالار شهیدان در عاشورای سال ۶۱ هجری مکتبی است که وجدان‌های خفته را بیدار و زیر بار ظلم نرفتن، ایثار، گذشت و آزادمردی را در اسلام نهادینه کرد.

🔹وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی، دینی و به‌ویژه ترویج فرهنگ عاشورا، اضافه کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی استان لرستان در قالب برگزاری سوگواره «مَحرم مُحرم»به دنبال بهره‌گیری از زبان هنر برای ترویج فرهنگ حسینی و نیز شناسایی هنرمندان متعهد است.

🔹دکتر فرامرزیان با اشاره به اینکه سوگواره «مَحرم مُحرم» در ۱۱ دوره اخیر در سطح استان لرستان برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به قرابت‌های فرهنگی و نزدیک بودن سبک عزاداری استان‌های لرنشین دوازدهمین دوره این سوگواره به همت جهاد دانشگاهی لرستان در سطح منطقه‌ای برگزار شد.

🔹وی با اشاره به ارسال هزار اثر به دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان در سه بخش عکس، گرافیک دیجیتال و شعر افزود: با توجه به منطقه‌ای بودن این سوگواره، آثار ارسالی به دبیرخانه نسبت به سنوات گذشته رشد چندبرابری داشته است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.14.141.17 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 28 اردیبهشت,1403