مراسم جشن امضای کتاب حس غریب پروانگی برگزار شد

چهار شنبه, 19 مهر,1402

مراسم جشن امضای کتاب حس غریب پروانگی برگزار شد

کریم مطهری همرزم شهید علی شمسی‌پور گفت: برای اولین بار در سد گتوند با شهید شمسی‌پور همراه بودم؛ جوانی با نشاط، هنرمند و ورزشکار بود که در هر زمینه سر رشته‌ای داشت و سرآمد بود.

وی با اشاره به خاطراتی از شهید علی شمسی‌پور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که زوایای دفاع مقدس باید عنوان شود؛ زاویه اول این جریان این است که برای چه دفاع کردیم، زاویه دوم از چه دفاع کردیم و زاویه سوم چه کسانی دفاع کردند، زاویه چهارم نیز تبیین نتایج این دفاع است. این چهار زاویه آنقدر گسترده است که می‌توان در مورد آن پایان‌نامه‌ها نوشت و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته؛ اما صد برابر آن هم می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به مفهوم واژه دفاع مقدس توضیح داد: دفاع در همه موجودات وجود دارد، اگر موجودی به ما حمله کند ما در مقام دفاع بر‌می‌آییم؛ این نوع دفاع، شخصی است، اما این دفاع چه موقع مقدس می‎شود، زمانی که آرمان پشت آن دفاع باشد.  

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار با اشاره به آشنایی‌اش با علی شمسی‌پور گفت: برای اولین بار در سد گتوند با او همراه بودم، جوانی با نشاط، هنرمند و ورزشکار بود و در هر زمینه سررشته‌ای داشت. نمره شنای او ۲۰ بود، در شیرجه بسیار ماهر بود، دوچرخه‌سوار حرفه‌ای بود، در هنر اهل نی و فلوت بود و گاهی هم آواز می‌خواند. زمانی که وارد گردان غواصی شد دیدم در هر زمینه سرآمد است، او در بحث آموزش به ما کمک‌ می‌کرد.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.116.21.229 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 23 اردیبهشت,1403