یادِ یار؛ رادمردی از جنسِ جوانی و نخبگی

شنبه, 20 آبان,1402

یادِ یار؛ رادمردی از جنسِ جوانی و نخبگی

ایسنا/لرستان نام‌ها برای ما هویت هستند، هویتی که هر چه زیباتر و باشکوه‌تر باشد ماندگارتر است. دانشجو نامی ماندگار با هویتی دیرین است که اگر با واژه مقدس شهادت عجین شود، ترکیب خوش دانشجوی شهید را می‌سازد.

شهدای ما هر قطره‌ی خونشان توانست اکسیری شود برای تبدیل عنصرهای پَست و نخاله‌ی وجود ما به عنصرهای والا و باشرف. شهدا خودشان متحول شدند و در ارواح جوانان و مردم ما تحول آفریدند.

شهدا گوهر گرانبهایی شدند و درخشیدند و خانواده‌های شهدا با رفتار، ایمان و صبوری خود، این گوهر درخشنده را در معرض دید همه قرار داده‌اند.

خانواده‌ی شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند و یکی از مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشورند.

یاد شهیدان نباید در جامعه‌ی ما از ذهنیت‌ها خارج شود و شهیدان را باید زنده و یاد آنان گرامی داشته شود که اجرای طرح یادِ یار جهاد دانشگاهی در این راستاست.

دومین دوره‌ی طرح ملی «یاد یار» به دیدار خانواده‌ی شهید دانشجو باقر رادمردیان اختصاص یافته بود که در این راستا مسئولان دستگاه‌های اجرایی لرستان، رؤسای دانشگاه‌ها و کارکنان جهاد دانشگاهی استان به همراه دانشجویان در منزل خواهر این شهید حضور یافتند.

شهید رادمردیان اوج نخبگی خود را با شهادت نشان داد

در این دیدار هبت‌الله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: امروز مسئولین علمی و دانشگاهی استان دور هم جمع شده‌اند تا از خانواده یک شهید که خود یک چهره‌ی علمی بوده تقدیر کنند.

وی بیان کرد: شهید رادمردیان و خانواده‌ی ایشان در خط ارزش‌ها و انقلاب بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

هاشمی با بیان اینکه زاویه‌ها و لایه‌های زندگی این شهید خیلی فراتر بوده و ساعت‌ها وقت نیاز است تا گوشه‌هایی از آنها گفته و بازگو شود، ادامه داد: شهید باقر رادمردیان دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بوده آن هم در دهه ۶۰ که قبول شدن در چنین دانشگاهی کار هر کسی نیست.

/https://www.isna.ir/news/1402081913529

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.144.48.135 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403