اهدای 150 جلد کتاب با موضوعات زیست محیطی به خانه های فناور محیط زیست استان لرستان

چهار شنبه, 24 آبان,1402

اهدای 150 جلد کتاب با موضوعات زیست محیطی به خانه های فناور محیط زیست استان لرستان

مراسم  اهدای کتاب  به خانه‌های محیط زیست لرستان به همت سازمان انتشارات  جهاددانشگاهی این استان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، با حضور فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی لرستان، علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و جمعی از مسئولان خانه‌های محیط زیست لرستان، امروز، ۲۴ آبان‌ماه در دفتر خانه فناور محیط زیست استان برگزار شد.

در این مراسم علی سالاروند ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: همه ما در قبال محیط زیست وظیفه داریم و یکی از وظایف ما ارائه طرح‌های ماندگار برای حفاظت از آن در برابر ناملایمات خود بشر است که در ابتدایی‌ترین حالت از تنه درختان برای ساخت کاغذ استفاده می‌شود که این امر نیز به راه‌حل علمی نیاز دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه خانه محیط زیست  برای اولین بار در جهاددانشگاهی لرستان افتتاح شده که امروز به یک مدل ملی تبدیل شده است، بیان کرد: خانه فناور محیط زیست نیز برای اولین بار در استان ما افتتاح شده که در حال حاضر ۲۰ طرح فناورانه به شورای پژوهش و فناوری رسیده و با پشتوانه مالی صندوق ملی حفاظت محیط زیست قابلیت اجرایی شدن دارند.

سالاروند با بیان اینکه مشکل اصلی در عدم اجرای طرح‌های پژوهشی نداشتن پشتوانه مالی است، گفت: در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناورانه محیط زیستی پشتوانه مالی صندوق ملی حفاظت محیط زیست را داریم که به هر طرح برای اجرا تا سقف ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اهدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه باید خانه فناور محیط زیست را بزرگ دیده و در رابطه با آن بزرگ فکر کرد، افزود: ما اولین خانه فناور محیط زیست کشور را سال گذشته در جهاددانشگاهی واحد لرستان افتتاح کردیم و سه هزار خانه محیط زیست در کشور داریم و امیدواریم بتوانیم خانه فناور را عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم طرح کارخانه بازیافت پسماند الکترونیک اولین خروجی خانه فناور محیط زیست لرستان باشد، افزود: از پژوهشگران حوزه محیط زیست انتظار داریم در زمینه‌های مختلف ورود کنند، چراکه پشتوانه مالی هست و پشتوانه علمی نیز جوانان پژوهشگر ما هستند.

سالاروند تأکید کرد: به همین منظور ابتدا باید خانه‌های محیط زیست و فناور را به کتاب و مقوله کتابخوانی عجین کرده و به آن سو سوق دهیم، چراکه کتاب چراغی است که راه علم و علم‌اندوزی را برای جوانان ما فراهم خواهد کرد و با پشتوانه علمی به این سمت حرکت می‌کنند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.140.242.165 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 09 اردیبهشت,1403