پویش هم کتاب به مناسبت هفته کتاب در سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی

شنبه, 04 آذر,1402

پویش هم کتاب به مناسبت هفته کتاب در سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی

به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، رونمایی از کتاب ژئوشیمی مخزن تالیف دکتر ابراهیم سفیداری، نشستی تحت عنوان پویش هم کتاب ویژه کارکنان سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی و خانواده آنان و نمایشگاه تازه های نشر برگزار گردید.
در ابتدای این نشست امید قهرمانی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به تشریح برنامه های شعبه انتشارات این سازمان پرداخت و گفت: اخیرا تغییراتی در اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی انجام شده است و اسم آن به سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی تغییر کرده است و تولید و انتشار متون علمی و فرهنگی مورد نیاز کشور به‌ ویژه دانشگاه‌ها، اجرای رویدادهای ترویجی و فرهنگی در زمینه کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم در سطح ملی و بین‌المللی، اجرای طرح‌های مطالعاتی در زمینه نشر، فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مذکور از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.
وی به برنامه های سازمان برای ترویج مطالعه در بین دانشجویان و جهادگردان و خانواده های ایشان پرداخت و همچنین از دو برابر شدن تعداد کتابهای منتشر شده در این شعبه طی یکسال اخیر خبر داد و از زحمات همکاران شعبه انتشارات واحد شهید بهشتی تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه برنامه و در آیین رونمایی از کتاب ژئو شیمی مخزن، دکتر ابراهیم سفیداری در خصوص تالیف این کتاب در حوزه علم ژئوشیمی آلی گفت: به دلیل کمبود و احساس نیاز به کتابی جامع در زمینه کاربرد علم ژئوشیمی در مدیریت مخزن، تصمیم بر این شد کتاب حاضر، با هدف معرفی علم ژئوشیمی و با نگاهی کاربردی در رفع مشکلات مخزن تألیف گردد. 
وی افزود ازکاربردهای  علم ژئوشیمی میتوان در زمینه اکتشافات هیدروکربنی و اخیراً در مدیریت بهینه مخزن اشاره کردکه مهمترین مزیت های آن نسبت به سایر روش ها،  می توان به هزینه و زمان کمتر در  دستیابی به نتایج دقیق تر و عدم توقف فرایند  حفاری اشاره نمود.
در پویش هم کتاب نیز همکاران به بحث و تبادل نظر در خصوص کتاب و کتابخوانی پرداختند و مقرر شد که طی این پویش در هر جلسه خلاصه یک کتاب توسط همکاران ارئه و به نقد و بررسی گذاشته شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.149.229.253 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403