هشتمین نشست از سلسله نشستهای مسئولیت اجتماعی با محوریت نقد و بررسی سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل 6 آذرماه 1402 با حضور مدیر ارشد پایداری و تعامل با ذینفعان شرکت ایرانسل و کارشناسان ومتخصصین حوزه CSR و همچنین کارشناسان و مدیران روابط عمومی برند هایی همچون اسنپ، دیوار، چوپان، سنیچ و چند شرکت دیگر به میزبانی مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی برگزار گردید.
امین سرتیپی، ضمن ارائه سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل بیان کرد گزارش فعالیت در زمینه پایداری شرکت و حضور در چنین نشستی، آدمهایی مصمم و شرکتهایی بالغ میطلبد. درک صحیح از مسئله پایداری در کسب و کارها به افراد متخصص و کاربلد نیاز دارد، افرادی که هم به مفاهیم CSR و پایداری اشراف کامل داشته باشند و هم در بطن کسب و کارها بوده باشند، ضعف ها و قوت ها را به چشم خود دیده اند و به خوبی با اتمسفر کسب و کار آشنایی داشته باشند
در ادامه این نشست علی صمیمی، پژوهشگر حوزه پایداری در خصوص گزارش پایداری ایرانسل بیان کرد: سومین گزارش پایداری ایرانسل، یک گزارش کامل و دقیق است که با وجود نقاط قوت بسیار، از نقاط قابل بهبود هم تهی نیست. با توجه به محدودیت های گسترده ای که وجود دارد، ارائه چنین گزارشی نشان دهنده توانایی بالای این تیم است. استفاده از شاخص معتبری همچون ESG از تقاط قوت این گزارش است. وی افزود زمانی که در گزارش پایداری شرکت از اثرات زیست محیطی بحث میشود، نباید فقط اثرات مثبت مطرح گردد. ما نیاز مندیم تا با شهامت و با شفافیت از فعالیت هایی که تاثیرات منفی داشته اند،سخن بگویم و اقداماتی که برای مدیریت این پیامدها انجام داده ایم را گزارش کنیم.
ندا کردونی متخصص حوزه CSR در راستای سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل بیان کرد حوزه گزارش پایداری باید عمومی بوده و ممارست داشته باشد. اگر گزارش پایداری به صورت عمومی منتشر نشود یا پیوستگی در انتشار نداشته باشد فایده چندانی نخواهد داشت. وی در ادامه افزود در بررسی گزارش پایداری شرکت، ابتدا باید شرکت را با خود و سپس با سایر شرکتهای مشابه و فعال در همان زمینه مقایسه کرد همچنین در متن گزارش ها بهتر است برخی مفاهیم پایه ای شرح داده شود تا مخاطبانی که آشنایی کافی با ادبیات پایداری را ندارند نیز بتوانند فهم مناسبی از گزارش بدست آورند
در پایان حسین محمودی، دبیر نشست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به حضور بیشتر کارشناسان و متخصصین حوزه CSR در شرکتها اشاره کرد و گقت این حضور پررنگ موجب شکل گیری یک جنبش بسیار مثبت در راستای رشد و پایداری شرکت ها شده است. از سوی دیگر این پژوهشگر حوزه مسئولیت اجتماعی از کاهش تعداد گزارشات GRI در سالهای اخیر ابراز ناامیدی کرد و گفت متاسفانه صنایع غذایی کمترین مشارکت را در ارائه این دست از گزارشات، داشته اند