انقلاب اسلامی ثمره مقاومت اسلامی است

جمعه, 08 دی,1402

انقلاب اسلامی ثمره مقاومت اسلامی است

سردار محمدرضا مردانی در چهارمین رویداد بین‌المللی و اولین همایش ملی مقاومت و جهان آینده که امروز ۶ دی ۱۴۰۲ در پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: درود می‌فرستیم به کودکان و زنان مظلومی که امروز تواسنته‌اند با همه سختی‌ها در مقابل حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی بایستند و فداکاری کنند. 

وی در ادامه گفت: مقاومت از کلیدواژه‌هایی است که در دوران حاضر به برکت انقلاب اسلامی ایران، فراگیر شده است اما بنیان مقاومت و اساس مقاومت اسلامی، به بلندای تاریخ اسلام است. 

رئیس بسیج اساتید کشور بیان کرد: در قرآن کریم آیات متعددی داریم که نه تنها به مقاومت توصیه می‌کند بلکه ما را به موضوع مقاومت دستور می‌دهد؛ در آیه ۱۱۲ سوره هود، پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایید این آیه، آیه‌ای بود که سختی زیادی بر من وارد کرد و محاسن من سفید شد چراکه در این آیه گفته شده همان‌گونه که به تو فرمان داده‌ایم بر این دین پایداری کن و همچنان کسانی که به اسلام پیوستند نیز باید مقاومت کنند مبادا دست از مقاومت بردارید، مبادا طغیان کنید و از بندگی خدا منحرف شود که خداوند به کارهای شما بیناست و در صورت عقب‌نشینی شما را مؤاخذه خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: بر خلاف اینکه برخی‌ها گمان می‌کنند مقاومت یک نظریه جدید است اما شاهد هستیم که مقاومت یک دستور قرآنی است. 

مردانی تصریح کرد: در آیه ۴۵ سوره طه نیز خداوند در جواب حضرت موسی و هارون که از طغیان فرعون می‌ترسیدند و از مقاومت بیم داشتند می‌فرماید نگران نباشید من با شما هستم، می‌بینیم و احاطه دارم و هرکاری لازم باشد انجام می‌دهم. 

وی گفت: بنابراین خداوند به شرط مقاومت از کمک به بندگان خودش دریغ نمی‌کند و به داد مجاهدان فی‌سبیل‌الله خواهد رسید البته پروردگار در قرآن برای کمک به مجاهدین شرایطی وضع کرده است که با برقراری آن شرایط جهاد و مقاومت استمرار خواهد داشت. 

رئیس بسیج اساتید کشور عنوان کرد: شرط مقاومت تقوای الهی و صداقت است؛ علما از آیه‌های قرآنی دریافته‌اند که  تقوا یعنی دوری جستن از گناه و اخلاص و پایداری در برابر هجمه‌های درونی و بیرونی که این موارد از شروط اساسی جاری شدن امداد الهی است. 

وی ادامه داد: شرط پیروزی مقاومت اسلامی داشتن تقوا، اخلاص، فداکاری و تلاش برای خداست؛ انقلاب اسلامی ثمره مقاومت اسلامی است و اگر نگاهی به روند شکل‌گیری انقلاب داشته باشیم می‌بینیم رهبران انقلاب و مجاهدان با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند و با تحمل زندان، شکنجه و مقاومت این حرکت را به رهبری امام دنبال کردند تا پیروز شوند.

آینده مقاومت در آیات قرآن بشارت داده شده است

این مسئول خاطرنشان کرد: در فراز و فرودهایی که انقلاب اسلامی به خود دید به ویژه در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ معاندین نظام در توهم پیروزی بودند و با تمسخر این که شما قرار بود اسرائیل را نابود کنید چه شد و اما حالا همان افراد بیان می‌کنند جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی را نمی‌توان شکست داد اما اسرائیل رفتی است.

وی ادامه داد: امروز دیگر در دنیا در مواجه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، ابرقدرت روسیه و چین مطرح نیستند و هیچ کشوری به جز ایران اسلامی و جریان مقاومت در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایستادگی نکرده است.

مردانی بیان کرد: امروز فلسطین از ۸۰ سال اخیر قوی‌تر است و مشاهده می‌کنید جوانان نهضت مقاومت، نهضت ضد غصب و ضد ظلم از همیشه با نشاط و آماده‌تر هستند و به امید خدا قیام آن‌ها به نتیجه خواهد رسید. همانطور که امام راحل از رژیم غاصب به سرطان تعبیر کردند حتماً این سرطان به دست مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه کن خواهد شد.

وی اظهار کرد: مظلومیت و مقاومت مردم فلسطین برای آینده مقاومت روشنگری را رقم زده و آگاهی را فراهم کرده است؛ ملت فلسطین با تمام قوا پایداری می‌کند نه تنها در برابر بمب و موشک بلکه در برابر نبود سوخت، غذا، دارو و نبود ضروریات اولیه زندگی پایداری خواهد کرد و پایداری از شاخصه‌های قرآنی است که موجب جلب نصرت خداوند خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: راه نجات کشور راه مقاومت است و تأکید قرآن کریم در آیات متعددی موجود است که سازش ذلیلانه مورد نفی قرار گرفته است. قضایای اخیر غزه اگرچه قلب تمام مسلمانان را به درد آورد اما به برکت خون کودکان و زنان مظلوم غزه امروزه همه مردم جهان علیه رژیم صهیونیسم هم صدا شده‌اند و از شرق تا غرب عالم در تمامی کشورها اجتماعات چندصدهزار نفری آزادگان جهان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز جهان اسلام و آزادی خواهان جهان موفق شده‌اند شرکت‌های حامی صهیونیستی را از پا در بیاورند. رژیم صهیونیستی ۲ روز پیش خطای احمقانه دیگری کرد و یکی از سرداران پر صلابت را به شهادت رساند، سردار «سید رضی موسوی» از یاران مقاومت و شهید سلیمانی بود و شهادت ایشان به جز اینکه او را به آرزویی که سال‌ها به دنبالش بود رساند؛ بهانه‌ای طلایی به دست مقاومت داد تا برای دفاع از مردم غزه همگان حاضر شوند و مردم منطقه برکت خون این شهید بزرگوار را خواهند دید.

مردانی در پایان اظهار کرد: بزرگترین پیشگویی و آینده‌پژوهی در خصوص موضوع آینده مقاومت در آیات قرآن بشارت داده شده است که این زمین را بندگان صالح به میراث خواهند برد و امیدواریم به زودی شاهد برکناری رژیم ظالم صهیونیسم باشیم.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.145.201.71 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 22 اردیبهشت,1403