گزارش تصویری برگزاری نمایشگاه تخصصی پوستر جمعیت و فرزندآوری

دوشنبه, 31 اردیبهشت,1403

گزارش تصویری برگزاری نمایشگاه تخصصی پوستر جمعیت و فرزندآوری

به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان ، نمایشگاه تخصصی پوستر جمعیت و فرزندآوری در تاریخ 30 اردیبهشت 1403 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد. 

در این نمایشگاه که با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان و حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان برگزار شده ،تعداد 20 تابلوی پوستر با موضوع جمعیت و فرزندآوری به معرض دید تماشاگران قرار گرفت. 

محمد شادپور معاون فرهنگی سرپرست  معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در حاشیه این نمایشگاه بیان داشت: 

جمعیت مسئله‌ای نیست که بتوان به‌طور موقت به آن نگاه کرد بلکه باید به صورت یک سیستم به جمعیت نگاه کنیم، یک ساختاری که یک فرد خود سمبل یک جمعیت حساب می‌شود. همانطور که ما برای دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و سالخوردگی یک فرد باید برنامه داشته باشیم،باید برای یک جمعیت بزرگ هم برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم و بدانیم کمبود جمعیت موجبات از بین رفتن نسل و تمدن را فراهم می‌کند. 

پیر شدن جمعیت از دیگر مواردخطرات کم جمعیتی می باشد ایران اگر چه  به عنوان جامعه ای جوان شناخته می شود، که بررسی‌ها و گزارشهای وزارت بهداشت نشان می دهد جمعیت کشورمان در حال پیر شدن است. 

هم اکنون بیش از 7 درصد جمعیت کشورمان را افراد سالمند بالای 60 سال تشکیل مي دهند که گفته می شود این آمار در چهار دهه آینده تقریبا دو برابر خواهد شد. به طوریکه در سال 1429 به ازای هر چهار نفر ایرانی، یک نفر سالمند خواهیم داشت. 

شایان ذکر است که این نمایشگاه  با هدف آگاهی دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از بحران جمعیت و فرزندآوری برای اولین بار درسطح جهادهای دانشگاهی کشور در قالب یک طرح ویژه استانی در استان گیلان برگزار شده است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.218.21.96 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 27 مهر,1403