زندگی نامه شهید آیت الله رئیسی

پنجشنبه, 03 خرداد,1403

زندگی نامه شهید آیت الله رئیسی

ازدواج آیت الله رئیسی در ۲۳ سالگی رخ داد که با جملیه سادات علم الهدی دختر آیت الله علم الهدی از علمای مشهد بود که نتیجه این ازدواج، دو فرزند دختر ایشان است.

 

شهید آیت الله رئیسی سال ۱۳۶۴ به عنوان جانشین دادستان به تهران آمد و به دنبال موفقیت وی در حل پرونده های قضایی پیچیده، امام خمینی (ره) طی احکام ویژه و مستقیم، ‌ ایشان و حجه الاسلام نیری را برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی در برخی استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان مامور کرد.

 

وی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ دادستان تهران و سپس ۱۰ سال رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود؛ سازمان بازرسی کل کشور در زمان تصدی ایشان با توسعه متوازن ساختاری مواجه شد و به عنوان یکی از ارکان نظارتی نظام جمهوری اسلامی تثبیت شد.

 

سال ۱۳۸۳ بود که شهید آیت الله رئیسی به سمت معاون اول قوه قضائیه منصوب شد و ۱۰ سال در این سمت باقی ماند که همزمان با دوره ۵ ساله دوم ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و دوره نخست آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه بود.

 

رئیس جمهور فقید ایران اسفند ۱۳۹۴ به مشهد رفت و پس از درگذشت آیت الله واعظ طبسی، تا اسفند ۱۳۹۷ به مدت ۳ سال تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شد در این سال ها بود که مدال افتخار خادم الرضا (ع) بر سینه مرد تقوا و عمل نشست و در این مدت کوتاه، زمینه ساز تغییرات گسترده در ساختار اداره آستان قدس رضوی (ع) به سود محرومان و زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شد.

 

سید محرومان سپس از اسفند ۱۳۹۷ به قوه قضائیه برگشت و ریاست این قوه را بر عهده گرفت و با مدیریتی وصف ناپذیر، تراز این دستگاه را پس از چند دهه ارتقا داد؛ رسیدگی فوری به پرونده ها و مشکلات قضایی مردم، بررسی قاطع پرونده های فساد و نهایتا تدوین و نهایی کردن سند تحول قضایی و هوشمندسازی قوه قضائیه که تحولی مهم در اداره این قوه به شمار می رفت، از به یادماندنی ترین اقدامات آیت الله رئیسی در این جایگاه بود.

 

شهید خدمت که احساس می کرد مدیریت خسته و خواب آلود بخش اجرا در دهه ۹۰، نظام اسلامی، منابع ایران و مردم وفادار به نظام مقدس را به سمت ناامیدی از آینده کشور سوق می دهد، وظیفه خود دانست در سال ۱۴۰۰ به میدان انتخابات ریاست جمهوری بیاید و ریاست قوه مجریه را نیز در کارنامه کاری موفق خود ثبت کند.

 

«خادم الرضا (ع)» و «سید محرومان»، تنها دو عنوان برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که با پسوند «مردمی» وارد میدان خدمت به مردم ایران اسلامی شد، نبود؛ «شهیدِ جمهور» در میدانِ عمل نشان داد که در راه تلاش برای اعتلا و پیشرفت ایران و انقلاب، خستگی‌ناپذیر است و سر از پا نمی‌شناسد.

 

«آیت‌الله رئیسی» تنها در سالی که گذشت ۱۹ بار به اقصی نقاط ایران اسلامی سفر کرد تا از نزدیک ضمن سرکشی بر حسن اجرای خدمت‌رسانی به مردم، برخی پروژه‌ها را هم به بهره‌برداری رساند.

 

وی همچنین در ۲ ماهی که از سال ۱۴۰۳ گذشت به ۴ استان سمنان، قم، مازندران و آذربایجان شرقی رفت تا نشان دهد که «خادمِ ملت» تنها یک لقب برای «سیدِ محرومان» نیست.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت با بالگرد از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی در شمال آذربایجان شرقی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی و به همراه تمامی همراهان به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 

سرانجام در شب میلاد امام مهربانی، علی ابن موسی الرضا (ع) روح بلند «خادمِ ملت» در راه خدمت، آسمانی شد و «شهیدِ خدمت» را نیز به القاب خود افزود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.221.19.26 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 26 شهریور,1403