چطور برای امتحانات وقت کم نیاوریم؟

چهار شنبه, 09 خرداد,1403

چطور برای امتحانات وقت کم نیاوریم؟

به گزارش معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، کارگاه چطور برای امتحانات وقت کم نیاوریم در تاریخ ۷ خرداد به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه استان قم در دانشگاه قم، برگزار شد.

مجتبی پورعابد مدرس دوره های توسعه فردی گفت: اغلب ما در اجرای دانسته‌هایمان ضعف داریم و از خواندن مطالب لذت نمی‌بریم، چون وقتمان را خوب تقسیم نمی‌کنیم. نداشتن اولویت بندی در زندگی موجب ضعف در اجرای برنامه ها می‌شود. داشتن یک نقشه راه کمک می‌کند که وقتمان را چگونه و با چه کسانی صرف کنیم. برای داشتن نقشه راه بهتر است که پنج سال آینده خود را ترسیم کنیم و حتما برنامه دوم داشته باشیم. 

وی افزود: دوران دانشجویی یک دوران طلایی برای یادگیری می‌باشد. در این دوران فراغت بیشتری داریم و با استفاده از وقت آزاد خود می‌توانیم ریزعادت‌ها، خاطرات و تجربه‌های مفیدی کسب کنیم. عدم برنامه‌ریزی درست، عدم مدیریت، اهمال کاری و انجام کارهای غیرضروری موجب ایجاد استرس در شب امتحان می‌شود. 

پورعابد در ادامه افزود: اگر کنترل زمان داشته باشیم به کارهایمان می‌رسیم، حالمان خوب می‌شود، از خودمان راضی می‌شویم، کسی زمانمان را نمی‌دزدد و در نتیجه دچار استرس نمی‌شویم.  سرعت گذر زمان سریعتر از چیزی است که فکر می‌کنیم. اگر برنامه ریزی درست نداشته باشیم از پیشرفت جا می‌مانیم.

وی با اشاره به اهمیت تکثیر زمان گفت: باید کارهایمان را براساس این چهار اولویت تقسیم بندی کنیم. کارهای مهم و فوری،  کارهای مهم و غیر فوری، کارهای غیر مهم ولی فوری و کارهای هم غیرمهم و غیرفوری. 

پورعابد در رابطه با قاتلان زمان هشدار داد و افزود: شبکه های اجتماعی، مقایسه‌های بی‌جا، گذراندن وقت با افراد سمی، منفی نگری و چشم و هم چشمی موجب هدر دادن وقت می‌شوند. 

او تاکید کرد: اینستاگرام بزرگترین کارخانه تولید حسرت می‌باشد. چرا که از پشت پرده‌ی بلاگرها و اینفلوئسرها با خبر نیستیم و بهتر است از آن دوری کنیم.

این مدرس دوره های توسعه فردی در رابطه با روش‌های تکثیر زمان افزود: برخی از کارها را می‌توان حین انجام دادن کارهایی که به تمرکز و دقت زیادی نیاز ندارند انجام داد. مانند: جایگزین مانند لباس شستن، دوچرخه سواری، قدم زدن، گوش دادن به کتاب صوتی در هنگام رانندگی، خواندن چند سطر کتاب ما بین کلاس‌ها و کارهایی که اولویت زمانی ندارند. 

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.117.99.152 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 26 شهریور,1403