برندینگ یک بازاریابی قدرتمند در کسب‌وکار است

پنجشنبه, 10 خرداد,1403

برندینگ یک بازاریابی قدرتمند در کسب‌وکار است

 

در راستای ارتقای سطح مهارت در انجام فعالیت‌های اقتصادی، کارگاه آموزشی «اصول برند و رسانه» با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم، ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید.
به گزارش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم،در راستای ارتقای سطح مهارت در انجام فعالیت‌های اقتصادی، کارگاه آموزشی «اصول برند و رسانه»  چهارشنبه 9 خردادماه در مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم، ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید.
ارتقای سطح دانش، مهارت، خلاقیت و نوآوری در شیوه‌های فروش، افزایش فروش محصولات با توجه به استراتژی‌های توسعه کسب و کار، شناخت کانال‌های جذب مخاطب و راهکارهای جذب مشتریان بالقوه از جمله اهداف این کارگاه آموزشی بود.
دکتر حسین معینی عضو هیات علمی دانشگاه در کارگاه آموزشی «اصول برند و رسانه»، اظهار کرد: برندسازی به معنی انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که با هدف نقش گرفتن معنای برند شما در ذهن مخاطبانتان است. در واقع شما کارهایی را انجام می‌دهید که تصویری که خودتان می‌خواهید از برندتان در ذهن مخاطبان و مشتریان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: برند شامل اسم، لوگو، علامت، هویت و نام تجاری است؛ برند قدرتمند موجب قیمت بالاتر محصول، افزایش قیمت سهام و وفاداری مشتریان می‌شود. برند موفق در دوران حیات خود مراحل تولد، رشد، بلوغ، افول و دگرگونی و واگذار به تولدی دوباره را پشت سر می‌گذارد.
معینی از برندینگ به عنوان یک بازاریابی قدرتمند در راس همه بازاریابی‌ها یاد کرد و گفت: فراگیری فنون ایجاد برند و برندینگ، قطعا باعت تحول و شگفتی در رونق اقتصادی، شرکت‌های تولیدی و تجاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز، بازاریابی و برندینگ قوی از عوامل کلیدی برای موفقیت هر کسب و کاری محسوب می‌شود، گفت: در عصر اقتصاد شهرت برند ارزشمندترین دارایی هر فرد و سازمانی است، با این حال بیشتر سازمان‌ها و افراد برنامه مدون و استراتژیکی برای خلق، توسعه، حفظ و نگهداری برند خود ندارند؛ تصویری که صاحبان برند (چه فرد و چه سازمان) از خود در اذهان مخاطبین خود ساخته‌اند فرسنگ‌ها با تصویر مطلوب و آرمانی فاصله دارد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: برند چیزی فراتر از نام تجاری یا یک لوگوی گرافیکی است و برندسازی کاری نیست که در مدتی محدود و در یک اتاق پشت درهای بسته انجام شود؛ برندسازی قبل از شروع یک فعالیت جدی اقتصادی یا اجتماعی آغاز می‌شود و تا آخرین روزی که آن فعالیت پابرجاست ادامه پیدا می‌کند، این وضعیت نه فقط برای برند محصول و برند کسب و کار، بلکه برای برند شخصی و سایر انواع برند نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: مباحثی مانند مدیریت ارتباط با مشتری، راه اندازی باشگاه مشتریان، توسعه پایگاه مشتریان و سایر ابزارها و تکنیک‌هایی که برای افزایش وفاداری مشتری به کار گرفته می‌شود، دیر یا زود قابل تقلید هستند و نمی‌توانند در بلند مدت نقش مزیت رقابتی را ایفا کند. در نهایت چیزی که مشتریان جدید را جذب شما می‌کند و مشتریان قدیمی را برایتان نگه می‌دارد، برند شماست.
مدرس این کارگاه از اهمیت برندینگ در دستیابی به بازارهای هدف سخن گفت و تاکید کرد: یک برند می‌تواند تصمیم گیری را با معرفی امکانات و ویژگی‌های محصول خود برای مشتری راحت تر کند؛ شما با کمک یک برند می توانید به راحتی با ذهن مشتریان خود رابطه برقرار کرده و به سرعت آن‌ها را مجاب به خرید نماید.
معینی در رابطه با اینکه چگونه برند را خود را تعریف، جایگاه آن را مشخص و ارتباطات آن را به طور اثربخشی برای کارمندان، مشتریان، شبکه های اجتماعی، تبلیغات و بسته بندی و سایر کانال‌های ارتباط با مشتری مدیریت کنیم، یادآور شد: در دوران معاصر، عرضه‌ی کالا و خدمات به شدت افزایش یافته و حتی اگر محصول خود را با بهترین کیفیت عرضه کنید، احتمالاً کسانی هستند که بتوانند از نظر «ویژگی‌ها و کیفیت محصول» با شما رقابت کنند. در چنین شرایطی برند می‌تواند جایگاه ارزشمندتر و برجسته‌تری برای صاحب برند بسازد.
وی عنوان کرد: برندسازی اگرچه در کوتاه مدت ممکن است هزینه‌هایی را به فرد یا مجموعه تحمیل کند، اما در بلندمدت می‌تواند هزینه‌های بازاریابی و فروش را کاهش داده و وفاداری مشتریان را افزایش دهد؛ برندسازی قدرتمند باید بتواند وفاداری مشتریان به برند را افزایش دهد.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: ارزش ویژه برند با ارزشیابی برند و ارزش گذاری برند فرق دارد و به صورت ریال یا دلار اعلام نمی‌شود؛ بلکه نشان می‌دهد یک برند چقدر توانسته به یک دارایی (Asset) قابل‌اتکا تبدیل شود. اندازه گیری ارزش ویژه برند چندان ساده و سرراست نیست و کاملاً به هنر و مهارت شما وابسته است این‌که بتوانید معیارهای ارزش ویژه را تعریف کنید و بسنجید.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.15.15.68 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 26 شهریور,1403