برگزاری نکوداشت شاعر لرستانی زنده یاد « بهمن کرم الهی »

سه شنبه, 19 تیر,1403

برگزاری نکوداشت شاعر لرستانی زنده یاد « بهمن کرم الهی »

برگزاری نکوداشت شاعر لرستانی زنده یاد « بهمن کرم الهی »

به گزارش روابط عمومی بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان آیین نکوداشت شاعر لرستانی زنده یاد « بهمن کرم الهی » با حضور رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان ، رئیس ، دبیر کارگروه ادبیات وفرهنگی بومی بنیاد  ، شعرا ، دوستداران شعر و ادبیات در روز شنبه مورخه 16/04/ 1403رأس ساعات 17 در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم آباد برگزار شد .
مجتبی رومانی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد بهمن کرم الهی و زنده یاد مهتاب بازوند اظهار داشت ۱۶ تیر ماه روز تلخی برای جامعه فرهنگ و ادب کشور و بخصوص استان لرستان  می باشد  چرا که در این روز چنین روزی دو شاعر بزرگ و پیشگام لرستانی به دیار باقی شتافتند و اینجانب فقدان این دو غزیز را  به مردم فرهنگ دوست استان خصوصاً جامعه ی ادبی و خانواده ی محترم آن مرحومان تسلیت گفته و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برایشان رحمت بی کران و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم.
رومانی در ادامه افزود: معرفی توانمندی های هنرمندان و نخبگان فرهنگی و هنری یک ضرورت است و بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان تمام همت خود را در جهت ارج نهادن به مقام هنرمندان این استان و معرفی گنجینه هایی همچون زنده یاد بهمن کرم الهی به کار خواهد بست.
در ادامه این آیین  بهزاد کرم الهی شاعر و نویسنده لرستانی و برادر زنده یاد بهمن کرم الهی طی سخنانی به بیان سیر زندگی، اندیشه و جهان بینی این شاعر فقید پرداخت.
وی گفت: بهمن کرم الهی یکی از پیشگامان غزل در استان لرستان است و به نوعی می توان ایشان را صاحب سبک و از جریان سازان اصلی غزل امروز استان دانست.
وی خاطرنشان کرد: غزل معروف و ماندگار "عروسکی" بهمن در ابتدای دهه ۷۰ و انتشار آن در جراید و روزنامه های آن زمان توانست موجی جدید در شعر و غزل استان ایجاد نماید و این موج تا به امروز با پویایی و صلابت تداوم داشته است.
کرم الهی افزود: شعر بهمن شعری متعهد، ساختارمند و برگرفته از عرفان ذوقی اوست و مفاهیم و دغدغه های اجتماعی سهم ویژه ای در دفتر شعر وی دارد.
 بهزاد کرم الهی در ادامه با قرائت قطعاتی از اشعار بهمن کرم الهی به مرگ آگاهی در اشعار ایشان اشاره کرد و گفت: مفاهیم عرفانی و شوق رهایی از قید و بندهای مادی و دنیوی از مهمترین شاخصه های شعر بهمن است که به نوعی بازتاب شخصیت و زندگی واقعی اوست.
وی همچنین با انتقاد از دستگاه های فرهنگی استان به علت کم کاری در تکریم مشاهیر فرهنگی استان گفت: شاعرانی نظیر بهمن کرم الهی و مهتاب بازوند اگر به درستی در سطح کشور معرفی می شدند بدون شک از آنها به عنوان قله های ادبیات معاصر یاد می شد ولی متاسفانه حتی در سطح استان هم این مهم به خوبی تحقق نیافته است.
در ادامه شاعران حاضر در این نشست با خوانش اشعاری یاد و خاطره این هنرمند فقید را گرامی داشتند.
یادآور می شود این آیین  به همت کارگروه فرهنگ و ادبیات بومی و گروه شعر معاصر بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان با همکاری شهرداری خرم آباد ،  معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد ، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان ،  انجمن خرم‌آباد رویش دوباره (خِرَد) و مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان برگزار شد .

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.116.87.37 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 26 شهریور,1403