کرسی تلاوت و تدبر

چهار شنبه, 27 تیر,1403

کرسی تلاوت و تدبر

به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی این دانشگاه کرسی تلاوت و تدبر در قرآن هم‌زمان با آیین اختتامیه جشنواره قرآنی صبح امروز چهارشنبه سیزدهم تیرماه 1403 در مرکز همایش های بین المللی امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور استادان تراز اول قرآنی و ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی- در این مراسم که صبح امروز در سالن امام خمینی (ره) با حضور جمعی از مدیران و معاون های جهاد دانشگاهی و دانشجویان و اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سخنرانی دکتر علی‌رضا زالی رییس دانشگاه و سید محسن موسوی بلده استاد بزرگ تجوید ایران و صاحب کتاب «حلیه القرآن» استاد چیت چیان، مدرس تراز اول تدبر در قرآن و حضور استاد سیم فروش پیش‌کسوت قرآنی، استاد رضیعی، دکتر بیت مشعلی رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و هیات رئیسه دانشگاه و مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی دیگر از استادان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان همراه بود، از دانشجویان برتر قرآنی دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

موسوی بلده ضمن اظهار خرسندی از فراوانیِ شمار دانشجویان علاقه‌مند به قرآن و تدبر در این دانشگاه بیان کرد: «برای آموزش قرآن به فرزندان، نباید سرعت عمل ملاک باشد. مهم آموزش با آرامش و خوشی است نه لزوماَ آموختن در بازه یک سال

در ادامه مراسم دکتر زالی با اشاره به معجزه تناسب عددی در قرآن کریم گفت: «هرچند قرآن از سطح یک کتاب ریاضی بسیار بالاتر است، اما شگفتی‌هایی مانند تکرار 365 باره‌ واژه «یوم» و برابری تکرار واژه «رجل» (مرد) و «إمرأة» (زن) عمق اعجاز این کتاب آسمانی نشان دارد

وی ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی برای همکاری در اجرای موفق این مراسم و تأکید بر آیات مرتبط با سلامت افزود: در مقالات علمی ثابت شده که تلاوت قرآن برای کاهش استرس زن باردار و حفظ آرامش و سرعت بهبود بیمار بسیار اثرگذار است. هم‌چنین در حاشیه این مراسم غرفه های صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، حفظ موضوعی و سبک زندگی قرآنی، روخوانی و روان‌خوانی، مشاوره، حجاب و عفاف برپا شده بودند. گفتنی است، در این مراسم از دانشجویان حافظ، قاری، داستان‌نویس با موضوعات قرآنی و اهل مداقه در آیات قرآن مجید تجلیل صورت گرفت.

در پایان این مراسم به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و کربلا معلا به تعدادی از حاضرین انجام شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.227.134.133 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 27 مهر,1403