اعضای جهاد دانشگاهی استان قم خون اهدا کردند

یکشنبه, 14 مرداد,1403

اعضای جهاد دانشگاهی استان قم خون اهدا کردند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اعضای این نهاد انقلابی شنبه 13 مرداد ماه با حضوردر مرکز اهدای خون 15 خرداد  استان قم، ضمن اقدام خداپسندانه اهدای خون با دکتر پهلوانی، مدیر کل انتقال خون استان قم دیدار و گفتگو کردند.

 

 در ابتدای این جلسه دکتر پهلوانی، مدیر کل انتقال خون استان قم ضمن خیر مقدم به اعضاء جهاددانشگاهی استان قم، به ارائه گزارش آماری از وضعیت انتقال خون در استان قم پرداخت.

 

وی افزود: در استان قم به ازای هر هزار نفر، ۳۰ نفر خون اهدا می‌کنند؛ این در حالی است که میانگین کشوری، ۲۷ نفر به ازای هر هزار نفر است.

 

وی گفت: سالانه بالغ بر۵۰ هزار نفر از داوطبین اهدای خون به مراکز ما مراجعه می‌کنند که از این میزان نزدیک به ۴۲ هزار اهدای خون موفق رقم می‌خورد.

 

مدیر کل انتقال خون استان قم ادامه داد : خون‌های اهدایی به ۹۰ هزار فرآورده تبدیل می‌شود که از این تعداد بالغ بر ۶۰ هزار فرآورده در استان قم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این معنا که در هر ۹ دقیقه یک فرآورده خونی به بیماران تزریق می‌شود.

 

دکتر حامد حیاتی ضمن تبریک روز انتقال خون، آمادگی جهاددانشگاهی استان قم را جهت گسترش همکاری های فیمابین اعلام نمود.

 

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در این دیدار گفت: در گذشته فعالیتهای خوبی در حوزه انتقال خون در دانشگاه ها علی الخصوص دانشگاه قم صورت گرفته بود، اما با شیوع بیماری کرونا و عملا تعطیلی دانشگاه ها  متاسفانه فعالیتها به نوعی متوقف گردید.

 

وی گفت: پیرو تفاهمنامه ای که مابین جهاددانشگاهی  و سازمان انتقال خون ایران منعقد شده و شناختی که از سازمان انتقال خون استان قم وجود دارد و همچنین ظرفیت های موجود در جهاددانشگاهی، می توان فعالیتهای پژوهشی خوبی را انجام داد.در حوزه فرهنگی نیز در صورت موجود بودن محتوی می توان در فضای مجازی و سامانه متمرکز رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی،  فعالیتهای گسترده ای را انجام داد.

 

حسینی افزود: مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران"ایسپا" نیز می تواند در گرفتن خروجی و باز خورد از فعالیتهای صورت گرفته در سازمان انتقال خون  کمک کننده باشد.

 

یاسر شریفی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی نیز در این دیدار گفت: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی می تواند در حوزه برگزاری دوره های ضمن خدمت، دور های ویژه کارکنان سازمان و خانواده های آنان در شاخه های هنر، علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، زبان های خارجی و علوم انسانی با سازمان انتقال خون همکاری نماید.

 

وی گفت در حوزه فرهنگ سازی نیز جهاددانشگاهی می تواند نسبت به تدوین و برگزاری دوره ها برای عموم همشهریان با سازمان انتقال خون همکاری نماید.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.147.81.34 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 30 شهریور,1403