مدیر بنیاد مهدویت لرستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای معرفی مهدویت

سه شنبه, 16 مرداد,1403

مدیر بنیاد مهدویت لرستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای معرفی مهدویت

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود(عج) استان لرستان، در آیین افتتاح قرارگاه فعالیت‌های مشترک دانشگاهی در حوزه مهدویت در لرستان که امروز، ۱۵ مردادماه و در آستانه فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در سالن جلسات سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان برگزار شد، با تقدیر از فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان در حوزه فرهنگی و مهدویت، گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای پویا و فعال است که به‌دنبال عمق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به اینکه شواهد نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد از علائم غیر حتمی آخرالزمان که در روایات و احادیث ائمه معصوم(ع) به آن اشاره شده تاکنون به وقوع پیوسته و باید منتظر وقوع علائم حتمی آخرالزمان باشیم، می‌طلبد توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت و معارف امام زمان(عج) مورد توجه ویژه باشد.

اسرائیل هیمنه کاذبی برای خودش ایجاد کرده است

چراغی با بیان اینکه ایران اسلامی یکی از کشورها و یکی از امت‌هایی است که زمینه‌ساز ظهور منجی است و در روایت داریم بخش اعظمی از یاران امام زمان(عج) از ایرانی‌ها هستند، به جنگ اسرائیل در غزه اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل هیمنه کاذبی برای خودش ایجاد کرده، این در حالی است که از شروع جنگ با ایران هراس دارد لذا یک جنگ رسانه‌ای به راه انداخته که اگر ایران به سمت اسرائیل موشک پرتاب کند، او نیز مقابله به مثل و به سمت ایران موشک پرتاب می‌کند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی‌موعود(عج) افزود: اسرائیل توانایی جنگ ندارد. او حتی در مقابله با حماس و غزه نیز ناتوان است و آمریکا که مهم‌ترین حامی اسرائیل است نیز توان جنگ و حمایت و پشتیبانی از نظامیان خود را ندارد.

وی با اشاره به افزایش جنگ‌های آخرالزمانی و اینکه امروزه در کشورهای آمریکایی و اروپایی جوانانی هستند که به سمت تشیع گرایش پیدا کرده و در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند، اظهار کرد: قرارگاه مهدویت جهاد دانشگاهی باید در زمینه معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) در بین قشر دانشجو فرهنگ‌سازی کند، کمااینکه معرفت نسبت به امام زمان یک موضوع مهم است و در حدیث داریم هر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.

چراغی افزود: یکی از اهداف قرارگاه مهدویت ارتباط‌گیری با کانون‌های مهدویت دانشجویی در راستای معرفت‌بخشی به دانشجویان نسبت به امام زمان(عج) و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانشجویان درباره مهدویت، امام زمان(عج) و آخرالزمان است.

وی به جعلیات و دروغ‌هایی که به موضوع آخرالزمان، منجی و امام زمان(عج) وارد شده اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ما باید با شبهات مهدویت آشنا بوده و پاسخ‌های صحیحی به آنها بدهیم که لازمه آن ارتباط با مراکز تخصصی مهدویت است، اظهار کرد: مرکز تخصصی مهدویت در زمینه تربیت مدرسان مهدویت و تولید محتوا عملکرد خوبی داشته است که باید از ظرفیت این مرکز استفاده شود.

قرارگاه مهدویت با جریان‌های انحرافی مقابله کند

چراغی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های قرارگاه مهدویت باید مبارزه با جریان‌های انحرافی مرتبط با مهدویت باشد، افزود: خوشبختانه در استان لرستان جریان‌های انحرافی مهدویت نداریم اما در فضای مجازی این گروه‌ها فعالیت وسیعی دارند که قرارگاه مهدویت باید با چنین جریان‌های انحرافی مقابله کند و پاسخگوی مطمئن و مناسبی برای شبهات دانشجویان در رابطه با مهدویت باشد.

مدیر بنیاد مهدویت لرستان به بهره‌برداری دشمن از ظرفیت هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: ما باید از ظرفیت هوش مصنوعی در حوزه فرهنگی به‌ویژه برای معرفی مهدویت و برگزاری دوره‌های آموزشی مهدویت استفاده کنیم این در حالی است که اینترنت اشیا لازمه استفاده از هوش مصنوعی است و می‌طلبد در زمینه بومی‌سازی اینترنت اشیا اقدامات اساسی انجام شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 13.58.105.121 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 30 شهریور,1403