نشست « بررسی شعر و اندیشه شهریار»

چهار شنبه, 28 شهریور,1403

نشست « بررسی شعر و  اندیشه شهریار»

به مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی نشست « بررسی شعر و  اندیشه شهریار»برگزار شد.

 
 به مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی نشست« بررسی شعر و  اندیشه شهریار» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان  و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی  با حضور دانشجویان، اساتید و پیشکسوتان شعر و ادب لرستان برگزار شد.

امین آزادبخت معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان در این شست گفت :زبان و ادبیات فارسی یکی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند ایران است که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان به‌عنوان یکی از غنی‌ترین و زیباترین زبان‌های ادبی شناخته می‌شود.روز شعر و ادب پارسی فرصتی است تا این میراث فرهنگی را پاس بداریم و از بزرگان شعر و ادب ایران زمین قدردانی کنیم. این روز نه تنها به‌منظور تجلیل از شاعران بزرگ ایرانی بلکه برای تشویق جوانان و علاقه‌مندان به شعر و ادب در جهت یادگیری و حفظ این فرهنگ غنی برگزار می‌شود.

دکتر  وحید بهاروند از پژوهشگران و مدرسین ادبیات لرستان در این نشست گفت: شهریار با داشتن خصایص و ویژگی های خاص روحی و نیز به سبب سبک ساده و صمیمانه خود در شاعری از همان روزگار جوانی تا آخرین دقایق حیات و نیز بعد از فوت همواره مورد توجه و علاقه مردم ایران زمین بوده است . بسیاری از غزلهای ساده و صمیمی و پر احساس او مونس دلهای شکسته و لالایی شبهای عشاق این سرزمین است . وی با سبک خاص خود در شعر ســادگی وصمیمیت را به غزل فارســی وارد کرد و با این نوآوری تاثیر به سزایی درساختار و شکل گیری غزل معاصرنهاد. بعضی معتقدند که روش شهریار و بعضی شاعران معاصردر شعر زمینه ساز شکل گیری سبک وسیاق نثر امروز نیز می باشد.
وی ادامه داد:  شعر شهریار را بحق باید پذیرفت و اذعان کرد که بسان آینه ای دردها، مشکلات، دغدغه ها و امید و فضایل عصر و روزگار خود را منعکس می کند. و از این منظر، اندیشه تجلی یافته در شعر او از جنبه های مختلف قابل بحث و بررسی است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.22.71.109 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 30 شهریور,1403