به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، کارگاه تکنیک های فروش تلفنی چهارشنبه 25 مهر ماه به همت سازمان دانشجویان شعبه قم و معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم ویژه جهادگران واحد استان قم در مرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی قم برگزار شد.
عادله فرهادزاده در کارگاه تکنیکهای فروش اینترنتی که ویژه جهادگران واحد استان قم در مرکز فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی، برگزار شد، با اشاره به اهمیت فروش تلفنی، اظهار کرد: در حال حاضر شرکتهای مهم در سطح دنیا از طریق فروش تلفنی درآمدهای قابل توجهی دارند لذا در کنار فروش اینترنتی همچنان فروش تلفنی جوابگوی نیاز فعالین در عرصه اقتصاد است.
این مدرس با اشاره به مفهوم بازاریابی درونی، ادامه داد: در این مفهوم تاکید بر این است که اگر محتوای جذاب بسازیم خود مشتری جذب محصول و خدمات ما میشود.
فرهادزاده ضمن تاکید بر تولید محتوای مطلوب و بازاریابی در راستای فروش کاربردی، اضافه کرد: فروش اینترنتی و تلفنی نیازمند آموزش است اگر چه معمولا افراد معتقدند که برای فروش نیاز به آموزش ندارند اما این امر میتواند بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه از هر 10 فروشنده یک نفر به سمت آموزش میرود، گفت: سه مولفه تند و تیز بودن، شور و اشتیاق و اطمینان به خدمات لازمه کار یک فروشنده است که منجر به جذب مشتری در 5 ثانیه اول گفتوگو میشود.
فرهادزاده یادآور شد: فروشنده باید به مشتری نشان دهد که وقت طرف مقابل برای او ارزشمند است و قصد اتلاف وقت مشتری را ندارد؛ همچنین باید در لحن کلامش رضایت خود را از اینکه با طرف مقابل در حال گفتوگو است، نشان بدهد.
وی اضافه کرد: فروشنده باید به مشتری نشان دهد که این خدمات و یا محصولی که ارائه میکند قطعا به نفع مشتری خواهد بود این مسئله هم در فروش حضوری و هم تلفنی بسیار موثر خواهد بود.
همچنین در ادامه این کارگاه عارفه فرهادزاده، جلب نظر مشتری در 5 ثانیه اول، تداوم مکالمه، علاقهمند کردن مشتری، پیداکردن تصمیم گیرنده نهایی، شناخت دغدغه مشتری، ارتباط با مشتری از طریق کانال مناسب و پیگیری و نهایی سازی را از مولفههای یک فروشنده موفق معرفی کرد.
فرهادزاده یادآور شد: دانش محصول، آهنگ کلام و لحن و زبان بدن در فروش حضوری، لباس و پوشش و حالت صورت از ابزارهای یک فروشنده حرفهای است.
لازم به ذکر است؛ در پایان این کارگاه شرکت کنندگان به گفتوگو و تبادل نظرات خود پیرامون فروش موفق پرداختند.