کارگاه "چگونه به یک مدیر محصول موفق تبدیل شویم" به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد

یکشنبه, 16 دی,1403

کارگاه "چگونه به یک مدیر محصول موفق تبدیل شویم" به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، کارگاه چگونه به یک مدیر محصول موفق تبدیل شویم به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان قم و معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و با همکاری انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشکدگان فارابی با حضور امیرحسین نظری، مدیرمحصول دیجی کالا برگزار شد.
امیرحسین نظری، مدیرمحصول دیجی کالا، در ابتدای کارگاه گفت: موضوع اصلی ما در کارگاه امروز، محصول و چگونگی طراحی یک محصول است. تعریف طراحی، پروسه شناخت وضعیت فعلی و ارائه راهکار‌های خلاقانه برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب نسبی است که این تعریف هم جنبه هنری و هم جنبه مهندسی را در بردارد. تفاوت آن با مهندسی، در نوع مسئله‌ای است که حل می‌کنیم. به عنوان مثال در مهندسی، صورت مسئله مشخص است و جواب آن نیز یک چیز ثابت بدست می‌آید. ولی در دیزاین و طراحی با مسائل پیچیده روبرو هستیم که نه تنها پاسخ مشخصی ندارد بلکه صورت مسئله آن نیز اغلب اوقات مشخص نیست.
نظری بیان کرد: طراحی با هنر نیز تفاوت‌هایی دارد چرا که هنر بیشتر راجع به فرم و ظاهر قضیه است و هنر به گونه ای است که برای مخاطب خلق نمی‌شود؛ یعنی هنر خلق می‌شود و بوجود می‌آید، سپس مخاطب خود را پیدا می‌کند اما طراحی برای حل مسئله است و باید مخاطب را بشناسید تا مساله را حل کنید.
مدیر محصول دیجی کالا گفت: یکی از مسائل مهمی که طراحی حل می‌کند، user experience است که به معنای تجربه کاربری است. تجربه‌ای است که کاربر، از کارکرد با محصول ما دارد و معمولا در صنایع دیجیتال کاربرد دارد. مسئله user experience، یک مسئله پیچیده است و پلتفرم به پلتفرم، متفاوت است.
امیرحسین نظری ادامه داد: نحوه دیزاین و طراحی user experience یا تجربه کاربری، با مفهوم تفکر طراحی صورت می‌گیرد. تفکر طراحی را معمولا با پروسه‌ای می‌شناسیم و آن هم این است که تفکر طراحی، به کمک افرادی آمده است که طراح نیستند اما به آن‌ها کمک می‌کند که چگونه مانند یک طراح، بتوانند مسئله‌شان را حل کنند.
وی گفت: یکی از ابعاد دیگری که باید در مدیریت محصول به آن توجه کنیم، کسب و کار است. کسب و کار frame work یا همان چارچوب‌های کاری دارد که می‌تواند مسائل را استخراج کرده و حل کند. یکی از این چارچوب‌های کاری در بعدکسب و کار، OKR است که در بازه‌های زمانی کوتاه، مثلا ۳ماه، هدف‌گذاری می‌کند و به مدیر محصول می‌رساند.
نظری گفت: وظیفه مدیر محصول این است که نقطه‌ای را بیابد که هم کاربر و هم بیزنس به اهداف خود برسد و نیز به راحتی قابل پیاده‌سازی باشد و راه‌حلی باشد که تیم‌فنی به راحتی آن را بفهمند. هر یک از تیم‌ها که وظیفه انجام کاری را دارند، باید حواسشان به مسئولیت خودشان باشد و طوری کار نکنند که به اهداف تیم‌های دیگر ضربه‌ای وارد نکنند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.191.162.61 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 26 دی,1403