گردشگری، یکی صنعتهای پر رقابت و بزرگ دنیای امروز است. مشتریان این صنعت، دو چیز را همزمان میخواهند: نوآوری و قیمت مناسب. به علت رقابت زیاد شرکتهای گردشگری و تقاضای شدید برای خدمات بهتر و نوآورانهتر، این صنعت، یکی از صنایع پیشرو در حوزهی اینترنت اشیا شده است. در این مقاله از فنولوژی، به کاربرد اینترنت اشیا در گردشگری میپردازیم. اینترنت اشیا (IoT) این پتانسیل را دارد تا در کسبوکارهای مختلف تاثیراتی شگرف بگذارد و تمام فرآیندهای میان انسانها یا فرآیندهای میان انسان و ماشین را خودکار کند. بر اساس آمار، ۸۶ درصد شرکتهای هواپیمایی معتقدند، در سه سال آینده، اینترنت اشیا، تاثیرات مثبت فراوانی در کسبوکار آنها خواهد داشت. اینترنت اشیا با اتصال دستگاههای مختلف، سیستمها و فرآیندها به یکدیگر، کار شرکتهای هواپیمایی، هتلها و سایر کسبوکارهای مرتبط با گردشگری را تسهیل کردهاست. با به کارگیری فناوریهای مبتنی بر IoT، صنعت گردشگری، با بهرهوری عملیاتی بیشتری روبهرو خواهد بود؛ همچنین، گردشگران نیز تجربهی بسیار مطلوبتری از سفر خود خواهند داشت.