Page 37 - Book Harf Bartar Koli
P. 37

‫ب) پیامها(‪ 1400‬تا ‪35 )1402‬‬

       ‫سازمان دانشجویان؛ درگاهی برای جذب و ورود دانشجویان به‬
  ‫جهاددانشگاهی‪ /‬فراهمآوری فضای ایدهپردازی و نوآوری در این سازمان‬

                                     ‫حسن مسلمی نائینی‪‬‬

                                  ‫بسم الله الرحمن الرحیم‬
‫جلب مشارکت نظاممند دانشجویان و توسعه فعالیتهای دانشجویی همواره و از دیرباز مورد توجه‬
‫خاص جهاددانشگاهی بوده و سرلوحه اهداف اصلی برنامههای فرهنگی این نهاد قرار داشته است‪ .‬یکی‬
‫از اقدامات انجامگرفته در این راستا‪ ،‬تشکیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوده است که در‬
‫حال حاضر‪ ،‬ربع قرن فعالیت را در کارنامه دارد‪ .‬نگاه اجمالی به فعالیتها و عملکرد بیستوپنجساله‪،‬‬
‫بیانگر این مسئله است که علیرغم فراز و نشیبهای گوناگون و وجود مشکلات و محدودیتها‪ ،‬این‬
‫سازمان توانسته است با بهکارگیری ظرفیتهای ارزشمند‪ ،‬خلاق و جهادی دانشجویی‪ ،‬کارنامه قابل‬

                                                               ‫دفاعی از خود بهجای بگذارد‪.‬‬
‫داشتن ماهیت و ویژگی دانشجویی این سازمان‪ ،‬اهمیت آن را در ساختار جهاددانشگاهی‬
‫بیشازپیش میکند‪ .‬دانشجویان‪ ،‬بهعنوان چشم بینا و پیشران جامعه‪ ،‬نقش مؤثری در تحولات تاریخ‬
‫معاصر بهویژه در بستر انقلاب اسلامی و در فضای دانشگاه دارند و حضور بهموقع‪ ،‬اثربخش‪ ،‬خالصانه‬
‫و فعالانه دانشجویان‪ ،‬پس از انقلاب در همه عرصهها‪ ،‬بهویژه در بزنگاههایی مانند دفاع مقدس و حضور‬
‫در سنگرهای علم و فناوری‪ ،‬الهامبخش آحاد جامعه و حتی نخبگان و جریانات سیاسی و اجتماعی‬
‫میباشد و البته که این نقش همواره مورد تاکید و توجه خاص بوده و دانشجویان در بیان و کلام امام‬
‫خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) به جهت نقش ویژه فرهنگی اجتماعی و سیاسی‪ ،‬همواره از‬
‫مهمترین اقشار و مبدأ بسیاری از تحولات جامعه ذکرشدهاند‪ .‬لذا به باور ما‪ ،‬یکی از مهمترین علل‬
‫تداوم فعالیتهای این سازمان‪ ،‬ناشی از حضور و فعالیت متعهدانه و خلاقانه دانشجویان است و اساساً‬

                                     ‫‪ ‬رئیس جهاددانشگاهی از ‪ ۱۴۰۱‬تاکنون‪ -‬تاریخ دریافت پیام ‪ ۱5‬مهر ‪۱۴۰2‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42