آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان (جام قرآنی ضحی )

دوشنبه, 30 آبان,1401

 آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان (جام قرآنی ضحی )

آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت استان گیلان (جام قرآنی ضحی )، به منظور تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم قرآن و عترت با زبان هنر به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان، مؤسسه قرآن و عترت تسنیم رشت و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 29/8/1401برگزار شد.

در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ ذی‌الحجه(عید غدیر تا روز مباهله) که بیشترین آیات قرآن نازل شده و به همین مناسبت، پیشنهاد نام گذاری هفته قرآن و عترت استان با هدف دفاع از مبانی قرآن از سوی موسسه قرآن و عترت گیلان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و تصویب شد.

این جشنواره با فعالیت در بخش های هنری، فرهنگی و رسانه ای با هدف دعوت از جامعه هنری و فرهنگی در بهره مندی از مبانی قرآن کریم و (اهل بیت علیهم السلام ) جهت اجرای برنامه های خلاق و آثار ماندگار در هشت بخش (مطبوعات و خبرگزاری‌ها، آثار رادیو و تلویزیونی، رسانه و فیلم کوتاه، شعر،  هنرهای تجسمی، کتاب، پایان‌نامه و مقاله، شایسته تقدیر و چهره‌های قرآنی ) طراحی شد.

برای اولین بار در بخش مسابقات قرآن به صورت تیمی؛ ۶۵ تیم از مؤسسات و فعالین قرآنی حضور داشتند تا باعث تقویت روحیه جمعی در شرکت کنندگان باشد. در راستای معرفی و گرامی داشت 180 شهید قرآنی استان گیلان، نام تیم ها مزین به نام  این شهدای بزرگوار شد.

شایان ذکر است آثار طاهره رفعتی(خبرنگار پیشین ایکنا) و محدثه مهدوی در رشته"گزارش و مصاحبه"، بخش مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از جهادگران معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان برگزیده و تجلیل شدند.

آثار بخش هنری که از نظر محتوایی قابلیت اجرای صحنه یا تبدیل شدن به فیلم را دارد، می تواند با پشتیبانی از جامعه هنری و حمایت از آثار آنان، در عرصه جهاد تبیین و خلق مبانی فاخر و ماندگار قرآنی، تحول ایجاد نمود.

معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در بخش پوشش کامل خبری از سوی خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا-گیلان و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری از سوی امور قرآنی این معاونت با جشنواره قرآن و عترت همکاری داشت.

 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.224.59.231 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403