مدیریت زمان یا Time Management یکی از دغدغه های مهم بسیاری از ماست.
همه میدانیم که ضعف در برنامه ریزی و مدیریت زمان، میتواند مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کند؛ البته گاهی هم به اشتباه، چالشها و مسائل دیگر خود را به ضعف در مدیریت زمان نسبت میدهیم.
مهمترین نکتهای که در مجموعه درسهای مدیریت زمان و نظم شخصی خواهیم آموخت این است که مدیریت زمان یک عنوان بسیار عمومی است که میتواند مجموعهی گستردهای از چالشها، مهارتها و مسائل را شامل شود.
بسیاری از کسانی که معتقدند در مدیریت زمان ضعف دارند یا اینکه فکر میکنند نیازمند بهبود در مهارت مدیریت زمان هستند، ممکن است مشکلات و چالشهای دیگری داشته باشند که در نهایت خود را در قالب ضعف در مدیریت زمان بروز میدهد.
⚜️ سرفصلهای دوره:
- مقدمهای بر مدیریت زمان
- مدیریت خود در استفاده بهینه از زمان
- سبکهای من در مدیریت زمان
- اولویت بندی کارها و برنامهریزی موثر
- تفویض اختیار
- مدیریت استرس
- مهارت نه گفتن
- جلوگیری از به تعویق افتادن کارها