درباره جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری

 گردشگری با توسعه ارتباط نزدیکی دارد و نیروی محرکه پیشرفت اقتصادیاجتماعی محسوب می‌شود. گردشگری، عمل مسافرت کردن و کسب و کار فراهم آوردن محصولات، خدمات و تسهیلات وابسته به آن است. گردشگری صنعتی منفرد نیست، بلکه مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف صنایع گوناگون است. حتی در مواردی برخی اطلاق واژه صنعت به گردشگری را نیز مورد تردید قرار داده‌اند زیرا کسب و کارهای گردشگری هم تکمیل کننده یکدیگرند و هم با یکدیگر در رقابت هستند، در صورتی که اغلب، صنعت را بنگاه‌هایی می‌دانند که محصولات یا خدمات یکسان تولید می‌کنند. البته موافقین اطلاق واژه صنعت به گردشگری بر درآمدزایی، ارزآوری و اشتغال‌زایی گردشگری تأکید دارند و بر این عقیده‌اند که محصولی که توسط این صنعت تولید می‌شود (سفر) از چنان ارزشی برخوردار است که می‌تواند تا میزان زیادی با صادرات نفت رقابت کند و این خود باعث شده که امروزه کشورهای مختلف سعی کنند تا با برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی سهم بیشتری از گردشگری بین‌المللی را در سال به خود اختصاص دهند.

در این میان نقش راهنمایان گردشگری به عنوان مرکز و محور اصلی رسیدن به توسعه پایدار بسیار مهم است و جزء نقش‌های کلیدی در صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

برگزارکننده: جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت
شروع رویداد: 1399/9/8
پایان رویداد: 1399/10/3

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.224.52.54 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 04 آذر,1403