در این کتاب ۳۶۲ صفحهای به حقایقی پیرامون استارتآپها، گسترش کسبوکارهای جدید مبتنی بر توسعه کارآفرینی خرد، در کنار حذف کسبوکارهای بزرگ (کارفرمایی) یکی از راههای افزایش بهرهوری در اقتصاد پرداخته شده است. این کتاب با پرداختن به این مقوله میتواند بینشهای ارزشمندی برای ارکان کلیدی «سیاستگذاران، کارآفرینان، نهادها و جامعه علمی» ایجاد کند.
کارآفرینی آمریکایی دچار مشکلات متعددی است؛ از جمله کمبود سرمایه، مهاجران کارآفرین بسیار کم، مقررات بیش از حد، جمعیت پیر، کاهش رشد جمعیت و افزایش بدهی دانشجویان. در حالی که کارشناسان درباره علل این مشکلات بحث و راهحلهایی را پیشنهاد میکنند، نویسنده این کتاب توضیح میدهد که نگاه صرف به دادهها کافی نیست.
در حالی که تحولات بازار ماهیت بیشتر استارتآپها را دستخوش تغییر میکند اما در عین حال، کارآفرینی در واقع همچنان زنده است. «شین» تشریح میکند که چگونه تعداد استارتآپهای ثبتشده در حال افزایش است، استارتآپهای کمتری شکست میخورند و تعداد کسبوکارهایی که توسط سرمایهگذاران حمایت میشوند، افزایش مییابد.