درباره خبرنگار قرآنی

آموزش، سرآغاز بلوغ فكري و تعميق قدرت تفكر و تحليل‌هاي ذهني در افراد و ابزار استراتژيك تحول و توسعه اجتماعي است و تجارب جهاني حاكي از آن است كه آموزش يكي از مؤثرترين عوامل در تغيير رفتار و روز آمد كردن مهارت، توسعه تخصص، بينش و نگرش منابع انساني و تحول انسان است؛ همچنین از یک سو در عصر تغييرات و تحولات روز افزون، سازمان‌هايي قادر به ماندگاري و ادامه حيات هستند كه منابع انساني آنها به طور مستمر، توانايي‌هاي خود را افزون سازد تا به نتايج مورد نظر دست يابد، الگوهاي جديد آموزش در آنها رشد يابد، انديشه‌هاي جمعي و گروهي ترويج شود و افراد چگونگي آموختن و در پی آن آموزش به دیگران را با مشاركت يكديگر بياموزند و از سوی دیگر با توجه به اهداف نهادی چون جهاددانشگاهی که فعالیت‌های قرآنی و آموزش، ترویج و تبلیغ قرآن و معارف اسلامی از همان بدو تأسیس همواره از اولویت‌های راهبردی آن بوده است، اولویتی که براساس ماهیت و ماموریت فرهنگی ـ دینی جهاددانشگاهی تنظیم شده است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است و معظم له در مقاطع مختلف در دیدار با اعضای جهاددانشگاهی، بر اهمیت آن تصریح و تأکید داشتهاند؛ لذا «دوره آموزشی خبرنگاری » (مقدماتی ) با هدف تعالی روحیه گروه‌های مختلف هدف، برنامه‌ریزی گردید.

این دوره  در چارچوب اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تدوین شده و طی آن، افراد علاقمند مهارت‌های نظری و عملی در زمینه خبرنگاری از جمله خبرنگار قرآنی را کسب می‌نمایند. از اینرو سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای برنامه جامع و اهداف از پیش تعیین شده خود در خصوص گسترش مفاهیم و محتوای قرآنی در کشور در نظر دارد دوره های تخصصی در عرصه خبرنگاری تدوین کند. تاثیرات خبر بر لایه های مختلف زندگی انسانها بر هیچ کسی پوشیده نیست و البته خلا حضور خبرنگاران کارکشته و اخلاق مدار هم هر روز بیشتر ار روز قبل خودنمایی میکند. کمااینکه توسعه و گسترش مفاهیم از ماموریتهای این سازمان بوده در قالب تربیت خبرنگار قرانی و معارفی میتوان حرکت موثر و ممتازی در عرصه فرهنگ کشور رقم زد. آموزشهای مد نظر سازمان قرآنی علاوه بر ارائه دروس بنیادین بخش خبر، تزریق روحیه اخلاق مداری بر خبرنگاران با ارزش افزوده سواد رسانه ای بالا می باشد.

اهداف کلی طرح :

-         حرکت به سمت تحقق توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در بستر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی

-         دانش‌افزایی، مهارت‌بخشی و اشتغال‌زایی برای افراد تحت تعلیم

-         تقویت استعدادهای بالقوه و فراهم کردن بستر رسانه‌های معارفی برای علاقه‌مندان

اهداف رفتاری:

     از جمله کارکردهای این طرح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

-         شناسایی الفبای خبر و آموختن اصول اولیه تولید محتوای رسانه ای

-         آموختن اصول مقدماتی خبرنگاری و خبرنویسی در فضای مجازی

-         آشنایی با ساختمان متون و کسب های خبری

-         توانایی انجام و تنظیم مصاحبه

-         آشنایی با جامعه قرآنی (سازمان‌ها، تشکل‌ها، ساختارها، اسناد، شرح وظایف، قابلیت‌ها و...)

     مخاطبان طرح :

·        فعالان قرآنی

·        مربیان قرآنی

·         مدیران موسسات قرآنی

·        دانشجویان علاقمند

·        مدیران کانون های مساجد

برگزارکننده: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
شروع رویداد: 1402/4/17
پایان رویداد: 1402/6/25

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.144.86.134 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 13 اردیبهشت,1403